Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 sierpnia 2015, 14:33

autor: Kamil Zwijacz

The Order: 1886 uruchomione na PC w 60 klatkach

Studio Ready At Dawn, deweloper gry The Order: 1886, ujawnił podczas prezentacji na konferencji SIGGRAPH kilka ciekawostek związanych z technologią wykorzystaną w rzeczonej produkcji. Pokazano m.in. wpływ techniki Volumetric Lighting na jakość grafiki oraz... odpalono ekskluzywny dla konsoli PlayStation 4 tytuł na pececie w 60 klatkach na sekundę.

The Order: 1886 to jedna z najważniejszych gier na wyłączność dostępnych dla konsoli PlayStation 4. Tytuł zachwycił przede wszystkich jakością wykonania i z pewnością jest jedną z najładniejszych dostępnych obecnie produkcji. Studio Ready At Dawn, deweloper produkcji, podczas konferencji SIGGRAPH dokonał prezentacji swojego dzieła (odpowiedni dokument znajdziecie w tym miejscu), na której omówiono różne aspekty techniczne tytułu. Jedną z największych ciekawostek jest fakt, że gra została uruchomiona na komputerze PC w 60 klatkach na sekundę (konsolowy oryginał działa w 30 klatkach). Dodatkowo na jednym ze screenów widnieje informacja, że platformami docelowymi są PlayStation 4 i komputery PC.

The Order: 1886 w 60 klatkach na PC-tach.

The Order: 1886 uruchomione na komputerze PC w 60 klatkach na sekundę - ilustracja #2
The Order: 1886 w skrócie:
  • Gatunek: gra akcji
  • Deweloper: Ready At Dawn
  • Wydawca: Sony Computer Entertainment
  • Platformy sprzętowe: PS4
  • Data premiery: 20 lutego 2015 roku

Oczywiście mocno wątpliwe jest wypuszczenie The Order: 1886 na „blaszakach”, ale autorska technologia napędzająca tytuł studia Ready At Dawn została przystosowana do działania na PC-tach. Niewykluczone więc, ze kiedyś ujrzymy ją w jakiejś innej grze tego dewelopera przeznaczonej nie tylko na konsolę Sony. Należy bowiem pamiętać, że amerykańska firma nie należy do japońskiego koncernu, chociaż ściśle współpracuje z nim od początku istnienia. Warto jednak zauważyć, że swego czasu Ready At Dawn przeniosło Okami na Wii. Tak czy siak to śpiewka przyszłości, tymczasem warto rzucić okiem na jeszcze jeden element prezentacji The Order: 1886 – technikę Volumetric Lighting, której wpływ na grafikę obejrzycie na poniższych screenach, a więcej znajdziecie w podlinkowanej wcześniej prezentacji.

Volumetric Lighting w The Order: 1886 #1 - na górze włączone, na dole wyłączone.

Volumetric Lighting w The Order: 1886 #2 - na górze włączone, na dole wyłączone.

The Order: 1886 uruchomione na komputerze PC w 60 klatkach na sekundę - ilustracja #5

The Order: 1886 to trzecioosobowa gra akcji na konsolę PlayStation 4. Podczas przygody przejmujemy kontrolę nad jednym z członków Zakonu Rycerzy Okrągłego Stołu, którzy walczą z przeróżnymi potworami w dziewiętnastowiecznym Londynie. Produkcja zebrała mieszane opinie. Z jednej strony zachwyca oprawą graficzną, z drugiej często wytyka się jej zbytnią liniowość i ciągłe prowadzenie gracza za rączkę.