Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 sierpnia 2015, 10:43

Red Ash - porażka zbiórki na Kickstarterze

Wczoraj zakończyła się zbiórka pieniędzy na Red Ash - duchowego następcę Mega Man Legends. Studiu Comcept nie udało się zebrać ustalonej kwoty, ale dzięki funduszom od Fuze Entertainment gra i tak powstanie.

Red Ash nie został ufundowany na Kickstarterze, ale nie przeszkodzi to w powstaniu gry. - Red Ash - porażka zbiórki na Kickstarterze - wiadomość - 2015-08-04
Red Ash nie został ufundowany na Kickstarterze, ale nie przeszkodzi to w powstaniu gry.

Kickstarterowa kampania Red Ash: The Indelible Legend – duchowego spadkobiercy Mega Man Legends od współtwórcy serii, Keiji Inafunego – zakończyła się niepowodzeniem. Od chwili rozpoczęcia zbiórki na początku poprzedniego miesiąca zdołano zebrać niecałe 520 tysięcy dolarów z 800 tysięcy wymaganych do ufundowania gry. Wśród kilku czynników, które mogły mieć wpływ na taki, a nie inny wynik tej akcji, najważniejszy jest chyba ten, że gra… powstanie tak czy owak. Parę dni przed zakończeniem kampanii na Kickstarterze studio Comcept ogłosiło, że chiński wydawca Fuze Entertainment ufunduje produkcję Red Ash, a pieniądze zebrane na Kickstarterze zostaną przeznaczone na osiągnięcie celów dodatkowych, których zresztą… nie podano.

Z dobrych wieści wypada podać, że gra ostatecznie ukaże się zarówno na komputerach PC, jak i konsolach Xbox One i PlayStation 4, a kampania Red Ash: Magicicada – anime osadzonego w świecie gry – zakończyła się sukcesem, uzyskując ponad 162 tysięcy dolarów z wymaganych 150 tysięcy.

Red Ash to nie jedyny tytuł tworzony przez Comcept, który ma nawiązywać do serii Mega Man. Większy rozgłos zyskał Mighty No. 9, który wyraźnie nawiązuje do klasycznych produkcji z niebieskim robotem/programem stylistyką (główny bohater – niebieski robot Beck) oraz rozgrywką (platformówka z rozwiniętymi elementami walki w rodzaju produkcji z ery urządzeń 8- i 16-bitowych). Tytuł odniósł ogromny sukces na Kickstarterze (prawie 4 miliony dolarów od fundujących) i ma ukazać się na PC 15 września, a w 2016 roku zadebiutuje na konsolach Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3 oraz PlayStation 4.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej