Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lipca 2015, 19:59

autor: Michał Kułakowski

Fallout 4 – nowe informacje o rozgrywce, systemie rozwoju postaci i towarzyszach

Dzięki prezentacji Fallouta 4 na trwającym właśnie konwencie QuakeCon 2015 dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy o rozgrywce, rozwoju postaci oraz roli, jaką w grze pełnić będą towarzysze głównego bohatera.

W grze dostępnych ma być 70 różnych perków, które dodatkowo będzie można ulepszać

Specjalny panel poświęcony grze Fallout 4, który odbył się na tegorocznym QuakeConie, przyniósł sporo nowych informacji dotyczących najnowszego RPG-a Bethesdy. Prezentacja, prowadzona przez reżysera gry Todda Howarda zawierała dotychczas niepokazywane materiały oraz fragmenty gry. Producenci przedstawili szczegóły dotyczące systemu umiejętności bohatera, interakcji z towarzyszami oraz innych drobnych elementów rozgrywki.

Jak już wiemy Fallout 4 po raz kolejny wykorzystywać będzie znany fanom cyklu system SPECIAL, którego nazwa jest skrótem składającym się z pierwszych liter 7 podstawowych cech opisujących postać w grze. Twórcy pozostawili główne złożenia systemu niezmienione, modyfikując go w kilku kluczowych miejscach. Największe zmiany dotykają perków/profitów, a więc pasywnych zdolności, które w poprzednich częściach serii otrzymywaliśmy wraz z kolejnymi poziomami. Tym razem będą one bezpośrednio związane z atrybutami, takimi jak siła czy zręczność. W sumie gra oferować będzie 70 różnych perków. Do każdego atrybutu będzie przypisane po dziesięć z nich. Odblokujemy je stopniowo (od najsłabszego do najsilniejszego) inwestując punkty w poszczególne atrybuty. Tak więc, mając np. 7 punktów inteligencji, awansując będziemy mogli wybrać jeden z siedmiu perków z tej kategorii. Dodatkowo większość z nich z czasem wielokrotnie ulepszmy, w sumie na wszystkie zdolności przypadnie 275 poziomów.

Preston Garvey to jeden z 12 towarzyszy, którzy w trakcie przygody mogą stanąć u naszego boku

Deweloperzy przedstawili również nowe informacje dotyczące interakcji z npc-ami, którzy towarzyszyć będą nam podczas przygody. Najpierw skupmy się na wiernym czworonożnym przyjacielu głównego bohatera. Jak się dowidzieliśmy, Dog Meat będzie poszukiwał przydatnych przedmiotów w zwiedzanych przez nas lokacjach, a także ostrzegał przed niebezpieczeństwem. W jednym z fragmentów gameplayu pokazanych na prezentacji, pies np. warczy i stroszy futro tuż przed atakiem Ghouli, mających tendencję do organizowania śmiertelnie niebezpiecznych zasadzek. Głównemu bohaterowi towarzyszyć może również wygadany robot Codsworth, którego mogliśmy zobaczyć na pierwszych trailerach gry. Kolejna dwójka sojuszników o jakiej wiemy to – Piper, która pracuje dla gazety wydawanej w Diamond City oraz Preston Garvey, będący dowódcą oddziałów bostońskich Minutemanów.

Twórcy planują wprowadzić 12 mogących się do nas przyłączyć postaci niezależnych. Każda z nich będzie brała pod uwagę decyzje oraz działania bohatera i na tej podstawie budowała swoje nastawnie do niego. Twórcy zapowiadają, że przewidzieli możliwość romansowania z niektórymi npc-ami. Jak przy tym zaznaczają, nie będzie ograniczała jej wybrana płeć protagonisty. Warto dodać, że w danym momencie towarzyszyć może nam tylko jeden przyjaciel. Posiadanie go u boku nie jest jednak obowiązkowe i bezdroża wschodniego wybrzeża USA zwiedzać możemy w pojedynkę.

Bezpośrednie starcia to tylko jeden z kilku sposobów w jaki możemy się z nimi uporać z przeciwnikam

W trakcie eksploracji natkniemy się na silnie napromieniowane obszary. Radiacja wpływa bezpośrednio na maksymalny poziom punktów zdrowia. Nie wróci on do poprzedniego poziomu dopóki nie zażywajmy odpowiednich środków niwelujących skażenie organizmu. W sprytny sposób poradzimy sobie z napotkanymi przeciwnikami. Poza możliwością skradania się i wykonywania ukradkowych ataków, gracze będą mogli uruchamiać lub hakować działające już wieżyczki i roboty obronne, zyskując lojalnych sojuszników w walce. Przydatną opcją jest także możliwość napuszczania na siebie sił, należących do przedstawicieli różnych frakcji. Poza wspomnianą hakerską minigrą powróci również posługiwanie się wytrychami i otwieranie przy ich pomocy przeróżnych zamków.

Fallout 4 to kolejna odsłona kultowej postapokaliptycznej serii cRPG, rozpoczętej w 1997 roku przez fenomenalnego Fallouta, autorstwa studia Interplay Entertainment. Oprócz głównych części – stworzonego przez Black Isle Studio Fallouta 2 (1998) oraz Fallouta 3 (2008) od Bethesdy – seria doczekała się kilku pobocznych odsłon, w tym wydanego w 2010 roku Fallout: New Vegas. Fallout 4 ukaże się 10 listopada tego roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach PC.

  1. Oficjalna strona gry Fallout 4
  2. 8 rzeczy, które Fallout 4 zrobi lepiej od Fallouta 3