Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 20 lipca 2015, 11:56

autor: Adrian Werner

Redden – nietypowa strzelanka rozpoczęła podbój App Store i Google Play

W usługach App Store i Google Play zadebiutowała gra Redden, czyli nietypowa strzelanka, w której dokonujemy zabójstw kierując torami lotu kul i innych pocisków.

Zlokalizowane w Korei Południowej studio Bulosodeuk opublikowało swoją najnowszą mobilną produkcję. Jest nią zręcznościówka Redden, w której zadaniem gracza jest kontrolowanie torów lotu różnorodnych pocisków.

Obecnie Redden dostępny jest wyłącznie w wersjach na urządzenia mobilne oparte na systemach iOS i Android. Na obu kosztuje ok. 12 złotych i jest to produkcja typu premium, a więc pozbawiona mikropłatności.

Gra oferuje nietypowe wprowadzenie fabularne. Historia zaczyna się w pełnym rupieci sklepiku znanym jako Setka Denarów. Wieczorem zmęczony właściciel zamyka swój biznes i udaje się do domu. Pod jego nieobecność przedmioty na półkach ożywają i zaczynają dzielić się opowieściami o swoich poprzednich wcieleniach. Wśród tych „bohaterów” znajdziemy tasak imieniem Cal, stworzony z pozostałości kuli i dzbanek znany jako Bi, będący dawniej śmiercionośną gwiazdką wojownika Ninja. Wszystkie te przedmioty opowiadają kolejno o swoich dawnych sukcesach, które my poznajemy w formie grywalnych misji.

W trakcie kampanii możemy bawić się w 33 lokacjach pochodzących z różnych okresów historycznych, od czasów antycznych aż po współczesne. Każda misja zaczyna się w ten sam sposób – od wprawienia w ruch śmiercionośnego pocisku, np. łucznik wystrzeliwuje strzałę, XX-wieczny zabójca pociąga za spust pistoletu, a ninja rzuca gwiazdkę. Chwilę później to my przejmujemy kontrolę i rysując linie na ekranie lub przekrzywiając urządzenie wpływamy na lot pocisku. Musimy to robić w taki sposób, aby korzystając z siły wiatru nabierać coraz większej prędkości, a jednocześnie unikać zderzenia z najcięższymi przeszkodami. Na mapach roi się także od opcjonalnych celów, których zniszczenie lub zabicie zapewnia przydatne bonusy. Zawsze naszym podstawowym zadaniem jest jednak dotarcie do końca poziomu i zabicie konkretnego celu. Ułatwieniem są specjalne moce, jakimi dysponują kierowane przez nas przedmioty.

Wszystko to ukazane jest w atrakcyjnej dwuwymiarowej oprawie graficznej, oferującej kolorowe tła, na których przedmioty i postacie z pierwszego planu są całkowicie czarne, co daje atrakcyjny efekt końcowy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej