Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 lipca 2015, 10:28

Zaginięcie Ethana Cartera – dziś premiera na PlayStation 4

Dziś ukazało się Zaginięcie Ethana Cartera na konsolę PlayStation 4. Tytuł oferuje poprawioną grafikę w stosunku do wydania pecetowego oraz kilka innych usprawnień, na które posiadacze PC będą musieli jeszcze trochę poczekać.

Od dziś posiadacze PlayStation 4 mogą zapoznać się z losami Paula Prospero. - Zaginięcie Ethana Cartera – dziś premiera na PlayStation 4 - wiadomość - 2015-07-15
Od dziś posiadacze PlayStation 4 mogą zapoznać się z losami Paula Prospero.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, niemal rok od pecetowej premiery, ukazuje się Zaginięcie Ethana Cartera w wersji na konsolę PlayStation 4. Tytuł dostępny jest w sklepie PlayStation Store w cenie 79 złotych (71,10 zł dla posiadaczy konta PS Plus) w polskiej wersji językowej. Nie zabrakło też pewnych usprawnień w stosunku do pierwotnej wersji, z których część związana jest z przesiadką na Unreal Engine 4 (pierwotnie Zaginięcie wykorzystywało trzecią edycję silnika firmy Epic Games). Wśród nich można wymienić dodanie lepszego oświetlenia, nowe skróty między lokacjami oraz ogólną poprawę oprawy graficznej (która już wcześniej prezentowała się bardzo dobrze). Usprawniono również system zapisu stanu gry, choć nadal bez opcji robienia save’a w dowolnym momencie.

Przypomnijmy też, że zmiany wprowadzone w wydaniu konsolowym Zaginięcia Ethana Cartera mają pojawić się w wersji pecetowej wraz z darmowym uaktualnieniem, które powinno się ukazać w ciągu najbliższych kilku tygodni. Poniżej zaś możecie zobaczyć zwiastun premierowy gry w wersji na PS4.

Zaginięcie Ethana Cartera to mroczna przygodówka i debiutancka produkcja polskiego studia The Astronauts, na czele którego stoi Adrian Chmielarz – współzałożyciel grupy People Can Fly i jeden z najbardziej znanych rodzimych twórców gier. Historia gry skupia się wokół tytułowego zaginięcia oraz losów Paula Prospero, prowadzącego śledztwo w tej sprawie. Tytuł ukazał się we wrześniu 2014 roku na PC i był chwalony m.in. za fabułę oraz fantastyczną oprawę audio-wizualną.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej