Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 lipca 2015, 09:28

autor: Krzysztof Nieradko

Garry’s Mod – sprzedano łącznie 8,3 miliona kopii gry

Garry Newman ujawnił, że w ciągu minionego roku ekipie ze studia Facepunch udało się sprzedać 2,5 miliona egzemplarzy gry Garry’s Mod – jednej najpopularniejszych modyfikacji silnika Source. Łącznie daje to 8,3 miliona sprzedanych kopii od momentu premiery.

Sprzedano łącznie 8,3 miliona kopii gry Garry’s Mod. - Garry’s Mod – sprzedano łącznie 8,3 miliona kopii gry - wiadomość - 2015-07-10
Sprzedano łącznie 8,3 miliona kopii gry Garry’s Mod.

Komercyjna wersja niesamowicie popularnej modyfikacji silnika Source – sandboksowa gra Garry’s Mod - święci kolejne triumfy. Dwa lata temu informowaliśmy Was o tym, że tytuł trafił do rąk 3,5 miliona graczy, co dla każdej niezależnej produkcji byłoby gigantycznym wręcz sukcesem. Tym razem możemy mówić o ponad 8 milionach sprzedanych egzemplarzy od momentu premiery.

Garry Newman ujawnił na swoim Twitterze, że omawiana produkcja w ciągu ostatnich 12 miesięcy sprzedała się w nakładzie 2,5 miliona kopii. Jeżeli dorzucimy do tego wszystkie poprzednie egzemplarze, które trafiły do klientów, otrzymamy niemałą sumkę wynoszącą 8,3 miliona sztuk. Gdzie upatrywać źródeł tak sporego sukcesu? Przede wszystkim - podobnie jak dwa lata temu przy analogicznej wiadomości o poziomie sprzedaży gry – w nieustannym wzroście popularności Steama, licznych akcjach promocyjnych na platformie Valve, a także sporym zainteresowaniu jakim cieszą się platformy typu YouTube czy Twitch, pozwalające na aktywne dzielenie się wrażeniami z właśnie ogrywanych tytułów.

Co więcej, przedstawiciel studia Facepunch ujawnił również podczas jednej dyskusji, że gra Rust - sandboksowy survival z perspektywą pierwszoosobową – sprzedała się w liczbie ponad 2,55 miliona sztuk.

Garry’s Mod to komercyjna wersja jednej z najpopularniejszych modyfikacji silnika Source. Produkcja pozwala na tworzenie, kopiowanie i łączenie ze sobą wybranych obiektów, które pochodzą z gier opartych na wspomnianym enginie. Wszystko zgodnie z prawami fizyki symulowanymi przez oprogramowanie firmy Havok. Popularność modyfikacji na samym początku zaskoczyła samych twórców i na tyle zainteresowała firmę Valve, że ta postanowiła wydać ją jako samodzielną produkcję.