Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 czerwca 2015, 16:40

autor: Adrian Werner

Lethis: Path of Progress - do sprzedaży trafiła steampunkowa strategia ekonomiczna

Ukazała się gra Lethis: Path of Progress, czyli pecetowa strategia o zarządzaniu steampunkowym miastem, której autorzy wzorowali się na takich produkcjach, jak Caesar III czy Zeus: Master of Olympus.

Niezależne francuskie studio deweloperskie Triskell Interactive wypuściło swoją debiutancką produkcję. Jest nią strategia ekonomiczna Lethis: Path of Progress, w której zadaniem gracza jest zarządzanie steampunkowym miastem. Gra dostępna jest wyłącznie na pecety i można ją kupić w serwisie Steam za 18,99 euro, czyli w przeliczeniu około 79 złotych.

  1. Lethis: Path of Progress w usłudze Steam
  2. Lethis: Path of Progress – oficjalna strona gry

Autorzy otwarcie przyznają, że podstawowym źródłem inspiracji dla nich była wydawana w latach 90-tych seria strategii ekonomicznych nieistniejącego już studia Impressions Games, w skład której wchodziły takie produkcje jak Caesar III, Pharaoh czy Zeus: Master of Olympus.

Akcja gry osadzona jest w steampunkowym uniwersum nazwanym Lethis, rozwojem kulturalnym przypominającym epokę wiktoriańską, wzbogaconą licznymi elementami fantastycznymi, w tym zwłaszcza zaawansowanymi maszynami wykorzystującymi silniki parowe. Wcielamy się w burmistrza nowej mieściny i naszym zadaniem jest przeobrażenie jej w tętniącą życiem metropolię.

Aby zrealizować nasze ambicje musimy gromadzić surowce oraz pozyskiwać pracowników. Jeśli zapewnimy sobie odpowiednie dostawy obu tych elementów możliwe będzie konstruowanie nowych budynków i ulepszanie tych już istniejących, jak również prowadzenie badań nad nowymi technologiami. Kluczową rolę odgrywa także dbanie o wysoki poziom zadowolenia populacji. Nasze miasto nie istnieje w próżni i w wykreowanym przez autorów uniwersum możemy znaleźć także wiele innych aglomeracji, z którymi warto nawiązać stosunki handlowe. Ponadto krajem rządzi Imperator i choć nie wtrąca się on nasze sprawy zbyt często, to co pewien czas kieruje do nas konkretne prośby, których lepiej nie ignorować.

Gra oferuje kampanię fabularną zawierającą 26 misji, które możemy rozegrać w jednym z trzech poziomów trudności. Nie zabrakło także trybu swobodnego, pozwalającego na niczym nie skrępowane rozwijanie miasta, bez konieczności wypełniania jakichkolwiek narzuconych z góry zadań. Produkcja oferuje rozbudowany model ekonomiczny. W sumie możemy gromadzić ponad 24 typu surowców i wybudować ponad 40 rodzajów budynku, a populacja dzieli się na piętnaście profesji. Wszystko to ukazane jest w ładnej dwuwymiarowej grafice, z izometrycznym widokiem i wykonanej w lekko kreskówkowym stylu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej