Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2015, 08:20

Studia Camouflaj, Human Head oraz Hardsuit Labs ujawniły prototypy swych nowych projektów

Zespoły Camouflaj, Human Head oraz Hardsuit Labs, pracujące w oparciu o program Akceleratora Prototypów technologii Shinra, zaprezentowały pierwsze materiały graficzne ze swoich nadchodzących produkcji i zapowiedziały, jakiego rodzaju gier mamy się spodziewać.

Targi E3 trwają w najlepsze i skupiają na sobie znaczną większość medialnej uwagi, nie oznacza to jednak, że poza Los Angeles nic się w branży nie dzieje. Trzy utalentowane studia, współpracujące z firmą Square Enix w ramach Akceleratora Prototypów technologii Shinra, właśnie zaprezentowały pierwsze materiały z produkcji, które mają powstać w oparciu o japońską platformę do strumieniowania gier.

Camouflaj pozostaje przy skradankach, tym razem jednak skupimy się na cichych zabójstwach.
Camouflaj pozostaje przy skradankach, tym razem jednak skupimy się na cichych zabójstwach.

Hardsuit Labs chce stworzyć interesujący symulator ewolucji.

Walki z piratami oraz morskimi potworami będą chlebem powszednim w nowej produkcji Human Head.
Walki z piratami oraz morskimi potworami będą chlebem powszednim w nowej produkcji Human Head.
Studia Camouflaj, Human Head oraz Hardsuit Labs ujawniły prototypy swych nowych projektów - ilustracja #4

Technologia Shinra to sfinansowana przez japońskie Square Enix platforma do strumieniowania gier, której ostatecznym celem jest umożliwienie graczom uruchamiania najnowszych tytułów nawet na starszym sprzęcie poprzez chmurę. Ma to zostać osiągnięte poprzez stworzenie potężnego centrum obliczeniowego, wyposażonego w szereg procesorów i kart graficznych. Technologia ma też pozwolić na produkcję gier, działających w całości w oparciu o tę platformę.

Pierwszym z tych zespołów jest Camouflaj – twórcy Republique, niezależnej skradanki na PC oraz urządzenia mobilne, wyraźnie inspirowanej najsłynniejszymi książkowymi antyutopiami. W swoim nowym projekcie ekipa z Seattle pozostanie przy znanym im gatunku, tym razem jednak skupiając się na zabójstwach w dynamicznie zmieniających się lokacjach. Kolejne studio to Hardsuit Labs, uformowane na początku tego roku przez byłych członków Zombie Studios (Blacklight Retribution), które pracuje nad symulatorem ewolucji, w którym znajdziemy tysiące proceduralnie generowanych stworzeń. Ostatnia firma to Human Head, odpowiedzialne za Prey – jeden z najlepszych tytułów 2006 roku. Deweloperzy ci mają w planach skupioną na walce morskiej grę wieloosobową, dużą wagę przykładając do stworzenia realistycznej fizyki wody oraz pasjonujących potyczek z piratami oraz morskimi potworami.

Warto przy tym pamiętać, że program Akceleratora Prototypów oferuje finansowanie wyłącznie w najwcześniejszym etapie produkcji, nie jest więc całkowicie przesądzone, że ostateczne wersje tych tytułów także powstaną w oparciu o technologię Shinra. Jeśli tak się jednak stanie, Camouflaj, Hardsuit Labs oraz Human Head mogą być pierwszymi zespołami, które przetrą szlaki dla tej nowatorskiej platformy.

  1. Oficjalna strona internetowa platformy Shinra Technologies
  2. Oficjalna strona internetowa firmy Square Enix

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej