Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 czerwca 2015, 09:54

Squad - taktyczna strzelanka ufundowana w pięć dni

Po pięciu dniach od rozpoczęcia kickstarterowej zbiórki na taktyczną strzelankę Squad, udało się zebrać minimalną kwotę 150 tysięcy dolarów. Do końca zostało 25 dni, w trakcie których twórcy mają nadzieję osiągnąć kolejne cele dodatkowe.

Magia pieniądza w działaniu. - Squad - taktyczna strzelanka ufundowana w pięć dni - wiadomość - 2015-06-01
Magia pieniądza w działaniu.
Squad w skrócie:
  • Producent/Wydawca: Offworld Industries
  • Gatunek: taktyczny FPS
  • Platforma sprzętowa: PC
  • Premiera: 2016 (?)

Miłośnicy nieco bardziej realistycznych strzelanek mają powody do radości. Project Reality – popularny mod do gry Battlefield 2 – od soboty jest samodzielną produkcją (czytaj: nie wymaga posiadania gry studia DICE), a będący de facto jego kontynuacją Squad został ufundowany po zaledwie pięciu dniach od rozpoczęcia zbiórki na Kickstarterze. Obecnie twórcy ze studia Offworld Industries zdołali zebrać prawie 206 tysięcy dolarów od niemal 2170 wspierających (kwotę minimalną 150 tysięcy dolarów udało się zebrać już wczoraj). Rzecz jasna, do osiągniecia zostały jeszcze cele dodatkowe, w tym dwie kolejne frakcje (armie rosyjskie oraz angielskie), tryb treningu, dokładne śledzenie statystyk oraz helikoptery jako grywalne pojazdy (te ostatnie po osiągnięciu progu 1 miliona dolarów). Twórcy zapowiedzieli też publikacje kolejnych materiałów związanych z produkcją, w tym serię filmów pod nazwą Boot Camp, która wprowadzi graczy w podstawy rozgrywki.

Squad to taktyczny FPS nastawiony na rozgrywkę sieciową, mający być tytułem pośrednim między arcade’owymi strzelankami a tytułami stawiającymi na realizm. Stąd też chociażby dłuższy czas ładowania broni czy ograniczenie informacji wyświetlanych na ekranie, jak również nastawienie na komunikację i współpracę między graczami (tych może być nawet do 100 na jednej mapie). Gra wykorzystuje Unreal Engine 4, co ma zapewnić wysoką jakość oprawy wizualnej, a w walce będzie można wykorzystać pojazdy oraz wznosić fortyfikacje.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej