Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2015, 18:33

autor: Kamil Zwijacz

Przyszłość PlayStation - więcej gier first-party, tytuły casualowe, wzrost znaczenia usług telewizyjnych i PlayStation Plus

Firma Sony zdradziła w jakim kierunku zamierza rozwijać markę PlayStation. Podstawą wszystkich działań będzie oczywiście niesamowicie popularne PlayStation 4, które doczeka się większej ilości gier (zarówno tych dla wymagających graczy, jak i dla casuali), bogatszej oferty PlayStation Plus oraz rozwoju usług telewizyjnych i muzycznych.

Firma Sony opublikowała informacje dla inwestorów, dotyczące obecnej sytuacji koncernu oraz jego przyszłości. Nas oczywiście interesują zagadnienia związane z grami i konsolami, więc w poniższym tekście skupimy się tylko na nich. Osoby zainteresowane pozostałymi szczegółami, odsyłam do zamieszczonego w sieci dokumentu.

W pierwszej kolejności japoński gigant pochwalił się sukcesami osiągniętymi w 2014 roku finansowym, wśród których na pierwszy plan wysuwa się przekroczenie 20 mln sprzedanych egzemplarzy konsoli PlayStation 4 oraz znaczny wzrost popularności usługi PlayStation Plus, z której korzysta już dwa razy więcej osób, niż w roku finansowym 2013. Jednocześnie firmie udało się uruchomić dwie kolejne usługi – PlayStation Now (streaming gier) oraz PlayStation Vue (telewizja na żądanie)

Największe sukcesy growego biznesu firmy Sony w roku fiskalnym 2014. - Przyszłość PlayStation - więcej gier first-party, tytuły casualowe, wzrost znaczenia usług telewizyjnych i PlayStation Plus - wiadomość - 2015-05-27
Największe sukcesy growego biznesu firmy Sony w roku fiskalnym 2014.
Przyszłość PlayStation:
  • Sony liczy na dalszy wzrost popularności konsoli PlayStation 4, m.in. dzięki nowym grom dla wymagających graczy oraz dla casuali
  • Koncern postawi na dalszy rozwój PlayStation Plus (ekskluzywna zawartość w postaci np. seriali telewizyjnych i większy nacisk na multiplayer w grach)
  • Dalszego rozwoju doczekają się usługi PlayStation Now, PlayStation Vue, PlayStation Music

Koncern opublikował również przewidywania na najbliższe miesiące. Firma liczy, że popularność PlayStation 4 cały czas będzie rosnąć. Jednocześnie rentowność sieciowych usług ulegnie poprawie, ale spadną za to przychody generowane przez PlayStation 3 oraz handheldy. Firma przeznaczy też nieco pieniędzy na dalszy rozwój obecnych rozwiązań i platform sprzętowych.

Zdradzono także strategie, które zostaną wykorzystane w roku finansowym 2015. Przede wszystkim koncern postara się jeszcze bardziej angażować oraz rozwijać społeczność użytkowników PlayStation. Jednocześnie, nie zaniedbując wymagających graczy, Sony postara się przekonać do siebie także tak zwanych casuali, czyli osoby bawiące się grami od czasu do czasu, zazwyczaj w mniej skomplikowane tytuły. Ponadto kolejni klienci mają zostać pozyskani przez usługi pokroju Cloud TV, PlayStation Now i nie tylko.

Dodatkowo firma zamierza generować większe przychody od użytkowników przez zwiększenie wartości PlayStation Plus. Oczywiście nie chodzi o podniesienie ceny abonamentu, lecz o bogatszą ofertę, która zachęci do kupna kolejnych graczy oraz do przedłużenia subskrypcji obecnych klientów. Oprócz tego koncern zainwestuje w dalszy rozwój platform związanych z telewizją i muzyką.

Strategie biznesowe Sony związane z grami. - Przyszłość PlayStation - więcej gier first-party, tytuły casualowe, wzrost znaczenia usług telewizyjnych i PlayStation Plus - wiadomość - 2015-05-27
Strategie biznesowe Sony związane z grami.

Opisane powyżej strategie biznesowe zilustrowano poniższymi grafikami, z których wynika, że możemy oczekiwać m.in. więcej gier pochodzących z wewnętrznych studiów Sony. Z kolei PlayStation Plus doczeka się lepszego repertuaru unikalnej zawartości, np. powstanie drugi sezon serialu Powers. Ponadto więcej gier korzystać ma z multiplayera (w przypadku PlayStation 4 abonament jest wymagany do zabawy w sieci).

Przyszłość PlayStation - więcej gier first-party, tytuły casualowe, wzrost znaczenia usług telewizyjnych i PlayStation Plus - ilustracja #3
Przyszłość PlayStation - więcej gier first-party, tytuły casualowe, wzrost znaczenia usług telewizyjnych i PlayStation Plus - ilustracja #4

Czy obrane strategie okażą się słuszne, czas pokaże. Wydaje się jednak, że Sony wie co robi i w przyszłości sporo osób znajdzie coś dla siebie w na PlayStation 4. Wymagający gracze otrzymają nowe tytuły first-party (firma zamierza też bardziej współpracować ze swoimi partnerami third-party), casuale mogą liczyć na specjalne projekty, nie zabraknie zawartości dla miłośników kina, telewizji i muzyki, a wszystko to uzupełni Project Morpheus, czyli okulary rzeczywistości wirtualnej, które zadebiutują w przyszłym roku.

Oferta PlayStation Plus na czerwiec

Na koniec, skoro już wspomnieliśmy o dalszym rozwoju PlayStation Plus, warto poinformować Was o ofercie gier, które pojawią się 3 czerwca. Użytkownicy PlayStation 4 mogą liczyć na:

Z kolei fani PlayStation 3 otrzymają Call of Juarez: Gunslinger i Cloudberry Kingdom.