Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2015, 18:51

autor: Krzysztof Nieradko

Cykl Black Ops najpopularniejszą podserią w uniwersum Call of Duty

Zgodnie z informacją ujawnioną przez dyrektora generalnego firmy Activision Publishing, Erica Hirshberga, cykl Black Ops okazuje się być najpopularniejszą serią w historii marki Call of Duty. Blisko 100 milionów graczy z całego świata ma swoim posiadaniu zarówno Black Ops, jak i Black Ops II.

Black Ops III zadebiutuje 6 listopada. - Cykl Black Ops najpopularniejszą podserią w uniwersum Call of Duty - wiadomość - 2015-05-07
Black Ops III zadebiutuje 6 listopada.

Seria Call of Duty to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, która dzięki swojej popularności generuje niesamowite wyniki finansowe – w tym momencie możemy mówić o 11 miliardach dolarów przychodu. Pewne cykle w obrębie danego, szczególnie tak bogatego, uniwersum niekiedy wybijają się ponad pozostałe części gry i to właśnie na ich temat z reguły najwięcej się mówi. Nie inaczej jest w przypadku cyklu Black Ops, który – zgodnie z informacją ujawnioną przez Erica Hirshberga, dyrektora generalnego firmy Activision Publishing – stanowi najpopularniejszą serię wewnątrz marki Call of Duty.

Hirshberg, w trakcie spotkania z inwestorami odnośnie podsumowania pierwszego kwartału spółki Activision, poinformował, że 100 milionów graczy na świecie posiada w swojej kolekcji wydane w 2010 roku Call of Duty: Black Ops oraz niemal trzyletnie już Call of Duty: Black Ops II. Dyrektor generalny ujawnił, że druga z wymienionych produkcji nadal pochwalić może się bardzo wysoką popularnością wśród fanów pierwszoosobowych strzelanek. Bardzo dużo ludzi z entuzjazmem patrzy ponoć również w przyszłość, gdzie czeka na nich kolejna już odsłona wspomnianego cyklu – Call of Duty: Black Ops III.

Wydane w ubiegłym roku Advanced Warfare rozpoczęło trzyletni cykl produkcyjny, w myśl którego kolejne części serii Call of Duty tworzone mają być zamiennie przez studia Infinity Ward, Sledgehammer Games oraz Treyarch. Ta polityka wydawnicza, zgodnie ze słowami wspomnianego już dyrektora generalnego, przyniosła firmie Activision sporo profitów. Dla przykładu, umożliwiła ona oddanie do rąk mediów danego tytułu znacznie szybciej niż jeszcze jakiś czas temu, co automatycznie przełożyło się na „fenomenalną odpowiedź z ich [tj. mediów – dop. red.] strony”. Wydawca poinformował również o znacznym wzroście przychodów ze względu na znakomity poziom sprzedaży ubiegłorocznej odsłony cyklu CoD. Znaczący wzrost odnotowały również przepustki sezonowe i paczki z dodatkowymi zestawami map.

Dodatkowy komentarz? Cóż, finansowa kondycja firmy Activision sukcesywnie staje się coraz lepsza, a seria Call of Duty, mimo tak powszechnie pojawiających się głosów o jej wtórności, sprzedaje się niczym świeże bułeczki, generując potężne zyski. Z czysto redaktorskiego obowiązku dodać jeszcze warto, że najnowsza, niedawno zapowiedziana odsłona serii, Call of Duty: Black Ops III, zadebiutuje na rynku 6 listopada 2015 roku na PC, PS4 oraz XOne.