Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 maja 2015, 15:08

autor: Piotr Doroń

Mortal Kombat X wreszcie dostępny na Androidzie

Blisko miesiąc przyszło czekać posiadaczom smartfonów i tabletów z systemem Androida na możliwość zagrania w mobilną wersję bijatyki Mortal Kombat X. Tytuł został udostępniony w modelu darmowym z mikropłatnościami.

Posiadacze smartfonów i tabletów z systemem Android otrzymali wreszcie możliwość sprawdzenia w akcji bijatyki Mortal Kombat X. Dzieło studia NetherRealm, wydane na iPhone’a i iPada niemal miesiąc temu, zostało udostępnione w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami.

Oficjalny powód opóźnienia nie został podany, ale podejrzewam, że mogła nim być konieczność dostosowania gry do ogromnej liczby androidowych urządzeń dostępnych na rynku (tym bardziej, że gra uruchamia się nawet na stosunkowo słabszym sprzęcie pokroju tabletu Galaxy Tab 3). Wskazywałaby na to również konieczność przeprowadzenia dodatkowych beta testów, które odbyły się w ramach tzw. soft-launchu w kilku wybranych krajach.

Przypominam, że Mortal Kombat X nie jest klasyczną bijatyką. Twórcy ze studia NetherRealm skorzystali ostatecznie z rozwiązań, które sprawdziły się przy okazji ich wcześniejszych mobilnych projektów: Injustice: Gods Among Us i WWE Immortals. W efekcie nad wojownikami nie sprawujemy bezpośredniej kontroli, a jedynie skupiamy się na wyprowadzaniu ciosów i ataków specjalnych. Wiąże się to z koniecznością wykonywania tapnięć i gestów, aktywujących określone akcje (w tym kombosy, system X-Ray oraz fatality). Istotą rozgrywki jest przewidywanie zachowań przeciwnika i wyprowadzanie skutecznych kontr.

W zmaganiach biorą udział trzyosobowe drużyny, i to zarówno w trybie solowym, jak i w sieciowym multiplayerze. Opcja wieloosobowa sprowadza się do tzw. Fraction Wars – gracze (konsolowi, pecetowi i mobilni razem) zrzeszają się we frakcje i wspólnie pracują na jak najlepszy wynik grupy. Znajdziemy tu też elementy typowe dla karcianek. Podczas zabawy gracz odblokowuje postacie i tworzy z nich własną talię, z pomocą której przywołuje wojowników na pole bitwy. Dostęp do bohaterów uzyskujemy w zamian za wygrane pojedynki lub kupując ich za prawdziwe pieniądze. Nie sposób nie wspomnieć też o robiącej bardzo dobre wrażenie grafice, napędzanej przez Unreal Engine.

Odsłona na iOS spotkała się z dosyć chłodnym przyjęciem (średnia z ocen na poziomie 66% według serwisu Metacritic.com). Recenzenci narzekają przede wszystkim na niezbyt rozbudowaną mechanikę zabawy, nawet w odniesieniu do poprzednich gier mobilnych NetherRealm, niski poziom trudności oraz mikropłatności. Jak wyliczył jeden z zachodnich serwisów internetowych, odblokowanie wszystkich postaci za gotówkę kosztowałoby gracza około… 1200 złotych.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej