Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 18 kwietnia 2015, 13:58

autor: Adrian Werner

Halo: Spartan Strike – premiera pobocznej odsłony serii Halo w stylu Alien Breed

Na pecety, iOS oraz Windows Phone trafiła strzelanka Halo: Spartan Strike, czyli poboczna odsłona popularnej marki firmy Microsoft.

Firma Microsoft wypuściła Halo: Spartan Strike, czyli mobilną strzelankę z kamerą z lotu ptaka, która jest produkcją poboczną w stosunku do popularnego cyklu konsolowych FPS-ów. Autorzy sprawili nam sporą niespodziankę i poza zapowiedzianymi wcześniej wydaniami na systemy Windows Phone i Windows udostępniono również wersję na iOS. Przy okazji na ostatnią z tych platform przeniesiono również poprzednią odsłonę serii, czyli Halo: Spartan Assault.

Obie gry opierają się na podobnych rozwiązaniach. Otrzymujemy zatem strzelanki, w których akcja ukazana jest z kamery umieszczonej wysoko nad głową bohatera. Naszym zadaniem jest głównie eliminowanie hord wrogów za pomocą różnorodnego uzbrojenia. Produkcja odwołuje się do starych klasyków pokroju serii Alien Breed i prezentuje odskulowe pomysł w nowoczesnej oprawie graficznej, której towarzyszy usprawniony interfejs. Rezultatem są całkiem udane pozycje, które powinny przypaść do gustu nie tylko fanom marki.

Zgodnie z tradycjami serii gry kładą spory nacisk na fabułę. Stanowią sporą gratkę dla fanów marki, gdyż odpowiadają na kilka pytań postawionych w FPS-owych odsłonach. Akcja Halo: Spartan Assault toczy się pomiędzy wydarzeniami z trzeciej i czwartej odsłony Halo. Scenariusz koncentruje się na przygodach oddziału specjalnego stacjonującego na pokładzie krążownika UNSC Infinity, wykonującego tajne i szalenie niebezpieczne misje przeciwko imperium Covenant. Podczas zabaw możemy pokierować dowódczynią imieniem Sarah Palmer lub ulepszonym genetycznie wojownikiem typu Spartan znanym jako Davis.

Z kolei akcja Halo: Spartan Strike rozpoczyna się w roku 2522, czyli równolegle do Halo 2. Kampania opowiada o oddziale specjalnym, który próbuje zdobyć prastary artefakt rasy Forerunner zanim łapy położą na nim siły Covenant.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej