Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2015, 09:02

Ori and the Blind Forest zaczęło przynosić zyski już w tydzień po premierze

Thomas Mahler, dyrektor produkcji Ori and the Blind Forest, poinformował, że tytuł studia Moon zaczął przynosić zyski już w tydzień po premierze. Podzielił się także informacjami na temat planów zespołu na przyszłość.

Gdy Ori and the Blind Forest debiutowało miesiąc temu, trudno było się domyślić, że do sprzedaży weszła właśnie jedna z największych pozytywnych niespodzianek tego roku. Dzieło Moon Studios zdobyło uznanie zarówno graczy, jak i recenzentów, trafiając do czołówki listy najlepiej ocenianych gier ostatnich miesięcy. Jak jednak zapewnia dyrektor produkcji, Thomas Mahler, tytuł ten może się pochwalić równie spektakularnym sukcesem komercyjnym.

Unikalny styl graficzny to tylko jedna z zalet, która przesądziła o sukcesie Ori and the Blind Forest. - Ori and the Blind Forest - gra zaczęła przynosić zyski już w tydzień po premierze - wiadomość - 2015-04-10
Unikalny styl graficzny to tylko jedna z zalet, która przesądziła o sukcesie Ori and the Blind Forest.
Ori and the Blind Forest - gra zaczęła przynosić zyski już w tydzień po premierze - ilustracja #2

Ori and the Blind Forest to produkcja niezależnego studia Moon, składającego się z deweloperów pracujących w przeszłości nad wysokobudżetowymi tytułami (np. Starcraft II). W tym połączeniu dwuwymiarowej platformówki, elementów RPG oraz estetyki zaczerpniętej z japońskich filmów gracz wciela się w Oriego – młodego ducha, który przemierza las w nadziei na znalezienie dla niego ratunku po tym, jak puszczą wstrząsnął tajemniczy kataklizm.

Udzielając się na popularnym forum NeoGAF, Mahler stwierdził: „Gra zaczęła przynosić zyski już w tydzień po premierze i Microsoft jest z tego powodu wyjątkowo zadowolony. Zobaczymy więc, jak w przyszłości potoczą się losy Oriego”. Na razie zespół pracuje nad patchem, który znajduje się w końcowym stadium i wkrótce powinien zostać wypuszczony. Jednocześnie Austrak zdradził już nieco na temat kolejnych planów studia Moon: „Na razie mamy kilka prototypów. Jest pięć potencjalnych projektów, nad którymi się zastanawiamy – są wśród nich tak pomniejsze, jak i naprawdę duże gry” - zapowiedział Mahler, jednocześnie zastrzegając, że szczegółów na razie nie ma się co spodziewać. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w studiu Moon niedawno pojawiło się kilka nowych, utalentowanych twarzy, zdeterminowanych do pracy nad oryginalnymi tytułami, możemy oczekiwać dzieła na co najmniej tym samym poziomie, co Ori and the Blind Forest.

Przypomnijmy, że gra trafiła na PC oraz Xboksa One 11 marca i od tamtego czasu jest jednym z najlepiej ocenianych tegorocznych tytułów. Dzieło studia Moon może się poszczycić ponad czterema tysiącami pozytywnych recenzji na platformie Steam (jedynie 4% ocen graczy jest negatywnych) oraz średnią not na poziomie 89/100 w serwisie Metacritic. Recenzenci szczególnie cenili sobie angażującą historię, wymagającą rozgrywkę, przepiękną grafikę oraz świetną ścieżkę dźwiękową. Obecnie nie ma informacji na temat tego, czy Ori and the Blind Forest doczeka się kontynuacji, trwają za to prace nad konwersją na Xboksa 360, która ma zostać wydana jeszcze w tym roku.

  1. Oficjalna strona internetowa gry Ori and the Blind Forest

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej