Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 marca 2015, 18:47

autor: Krzysztof Nieradko

Pillars of Eternity i Cities: Skylines przyniosły 18,5 mln USD przychodu

Pillars of Eternity oraz Cities: Skylines okazują się być jednymi z najlepiej sprzedających się gier ostatnich miesięcy. I jak to bywa w takich przypadkach, ogromna popularność idzie w parze z wielomilionowym przychodem. W przypadku tych dwóch wspomnianych produkcji mówimy o 18,5 mln dolarów, które wygenerowane zostały w ciągu zaledwie trzech ostatnich tygodni.

Pillars of Eternity. - Pillars of Eternity i Cities: Skylines wygenerowały 18,5 mln dolarów przychodu - wiadomość - 2015-03-31
Pillars of Eternity.

Zarówno debiutujące na początku miesiąca Cities: Skylines, jak i opublikowane zaledwie kilka dni temu Pillars of Eternity to produkcje, na których premierę z niecierpliwością czekały tysiące graczy z całego świata. Oba tytuły zajmują w tym momencie miejsce jednych z najlepiej sprzedających się gier w ciągu ostatnich miesięcy, generując ich wydawcy, szwedzkiej firmie Paradox Interactive, jak i producentom spore pieniądze. Okazuje się, że oba wspomniane tytuły w ciągu zaledwie trzech minionych tygodni wygenerowały przychód opiewający na sumę 160 milionów szwedzkich koron, czyli w przeliczeniu 18,5 miliona dolarów.

Zaczęło się od premiery Cities: Skylines, które sprzedało się w liczbie pół miliona egzemplarzy w zaledwie dwa tygodnie, twardo okupując przez dłuższy czas najwyższe miejsce na liście najbardziej rozchwytywanych tytułów w serwisie Steam. Strategiczno-ekonomiczna gra od twórców serii Cities in Motion w ciągu zaledwie dziewięciu dni przyniosła 11,5 miliona dolarów dochodu. Natomiast druga ze wspomnianych produkcji, Pillars of Eternity, całkowicie niezależny projekt studia Obsidian Entertainment, najpierw uzyskała aprobatę społeczności graczy podczas kickstarterowej zbiórki pieniędzy, aby później otrzymać wydawnicze wsparcie od firmy Paradox i bić w tym momencie rekordy popularności zarówno pod względem poziomu sprzedaży, jak i ocen wystawianych przez serwisy branżowe. Popularność obu tych gier stanowi niezbity dowód na to, że, wbrew powszechnej i rzadko sensownie uargumentowywanej opinii, rynek pecetów trzyma się całkiem nieźle.

Warto wspomnieć, że informacja na temat dochodów ze sprzedaży obu omawianych tytułów ujawniona została przez dyrektora generalnego z Paradox Interactive, Fredrika Westera, na łamach szwedzkiego serwisu IDG. Tłumaczenia na język angielski podjął się zaś jeden z użytkowników forum Reddit o pseudonimie Meneth.