Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 marca 2015, 10:20

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Absention, survival horror zainspirowany Dniem Świstaka

Zespół Dream Wave Games zapowiedział survival-horror Absention. Trafimy w nim do nawiedzanej przez potwora rezydencji i zmuszeni zostaniemy do przeżywania jednej nocy w kółko, próbując znaleźć sposób na ocalenie własnego życia.

Absention w skrócie:
  • Twórcy: Dream Wave Games
  • Gatunek: survival horror
  • Platforma sprzętowa: PC
  • Silnik: Unreal Engine 4

Niezależne studio Dream Wave Games zapowiedziało swój debiutancki projekt i okazał się nim survival horror zatytułowany Absention. Produkcja zmierza obecnie wyłącznie na pecety i jest opracowywana od podstaw z myślą o różnorodnych hełmach VR, choć oczywiście nic nie będzie stało na przeszkodzie, aby zagrać w nią na zwykłym monitorze. Tytuł ma zaoferować kilka rzadko widywanych w swoim gatunku elementów, takich jak duża losowość wydarzeń czy mechanika wielokrotnego powtarzania danego dnia, w stylu znanym z filmu Dzień Świstaka. Autorzy wykorzystują silnik Unreal Engine 4 i pierwszy zwiastun oraz screeny prezentują się bardzo atrakcyjnie. Na razie twórcy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery.

W grze wcielimy się w mężczyznę, który odziedziczył po swoim ojcu piękną rezydencję, położoną nad górskim jeziorem. Po dotarciu na miejsce, zmęczony zasypia na kanapie i po kilku godzinach budzi go dźwięk starego zegara. Wkrótce potem zostaje pożarty przez tajemniczego potwora. Nie umiera jednak. Zamiast tego zostaje uwięziony w pętli czasowej, przez którą zmuszony jest przeżywać w kółko tę samą noc, aż do znalezienia sposobu na uratowanie własnego życia.

Podczas zabawy gracz będzie regularnie ginął, ale potem zdobytą podczas tych zgonów wiedzę wykorzysta w kolejnym cyklu i tak noc po nocy będzie powoli uczył się najlepszego sposobu na przetrwanie.

Akcję obserwować będziemy z perspektywy pierwszoosobowej, a zabawa skoncentruje się na eksploracji, rozwiązywaniu zagadek oraz elementach skradankowych. Na nasze życie będzie dybał tylko jeden, ale za to niemalże nieśmiertelny potwór. Dlatego bezpośrednie konfrontacje szybko skończą się śmiercią postaci. Zamiast tego trzeba będzie ukrywać się przed bestią i wykorzystywać słuch do wykrywania jej lokalizacji, co ułatwi skuteczne przekradanie się za jej plecami.

Co ciekawe, liczne części domu, ułożenie kluczowych przedmiotów oraz konieczne do wykonania zadania mają być ustalane losowo przy rozpoczęciu nowej rozgrywki. Potem pozostaną stałe tak długo, jak trwać będzie dana pętla. Dzięki temu otrzymamy okazję uczenia się na błędach, ale jednocześnie całą grę będziemy mogli przechodzić wielokrotnie, za każdym razem natrafiając na nowe elementy i wyzwania.

  1. Absention – strona oficjalna gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej