Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 marca 2015, 15:11

autor: Piotr Doroń

SimCity BuildIt – Tokyo Town pierwszą dużą aktualizacją

Firma EA Mobile udostępniła pierwszą dużą aktualizację mobilnej strategii ekonomicznej SimCity BuildIt. Update zatytułowany Tokyo Town wprowadza do gry międzynarodowe lotnisko i szereg dodatków inspirowanych Japonią.

Tokyo Town Update to nazwa pierwszej dużej aktualizacji przygotowanej z myślą o grze SimCity BuildIt – specjalnej odsłonie słynnej serii strategii ekonomicznych, wydanej pod koniec 2014 roku na urządzenia mobilne z systemami Android oraz iOS przez firmę EA Mobile. Za jej sprawą do kontrowersyjnego tytułu wprowadzone zostało międzynarodowe lotnisko, nowe budynki i szereg poprawek w zakresie mechaniki rozgrywki.

Dzięki aktualizacji każdy domorosły burmistrz może rozbudować swoje miasto o międzynarodowe lotnisko. Nie tylko łączy ono wytrwale budowaną mieścinę ze światem, ale też pozwala na prowadzenie intratnych interesów. Po jego wybudowaniu użytkownik staje też przed zadaniem ukończenia kilku dodatkowych misji. Poza tym otrzymaliśmy dostęp do inspirowanych Japonią budynków, takich jak typowa tokijska zabudowa jednorodzinna, postmodernistyczne wieżowce czy Zamek Himeji, oraz wizualnych dodatków utożsamianych z Krajem Kwitnącej Wiśni (np. nocne oświetlenie miejskie).

Od teraz niebo ponad miastem będzie się również mogło zaroić od balonów na ogrzane powietrze oraz sterowców. Twórcy zdecydowali się również na wprowadzenie zmian do Global Trading HQ, o które prosili sami gracze, dzięki czemu sprzedaż i kupno wszelakich dóbr powinny teraz przebiegać znacznie sprawniej. Ponadto odmieniono Mailbox, czyli skrzynkę pocztową, poprzez którą odbieramy nagrody, prezenty i wiadomości od twórców. Gra doczekała się również licznych, aczkolwiek bliżej niesprecyzowanych poprawek na polu mechaniki rozgrywki.

Przypominam, że w SimCity BuildIt obejmuje posadę burmistrza wirtualnego miasta. Nasze zadanie polega na zarządzaniu metropolią i rozwijaniu jej. Bardzo istotne jest także dbanie o potrzeby mieszkańców. W realizacji planów przeszkadza nie tylko pusta kasa i brak surowców, ale też losowo generowane wydarzenia (klęski żywiołowe, wielkie katastrofy, czy też inwazja kosmitów).

Niestety, gra jest mocno uproszczona, przez co daleko jej do klasycznych odsłon serii, a nawet SimCity z 2013 roku. W największym stopniu przypomina SimCity Social. Przed rozpoczęciem zabawy należy się również nastawić na liczne utrudnienia wynikające z implementacji uciążliwego systemu mikropłatności, co jednak nie przeszkodziło w osiągnięciu przez grę wielkiego sukcesu (w miesiąc pobrano ją ponad 15 milionów razy).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej