Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 lutego 2015, 16:20

autor: Kamil Zwijacz

Od tej gry się nie odbijesz – ULTRAFLOW w mobilnej perełce tygodnia

W grudniu 2014 roku twórcy ze studia Ultrateam wypuścili niecodzienną grę logiczną ULTRAFLOW, przeznaczoną do działania w przeglądarkach internetowych. Po dwóch miesiącach produkcja zawitała na Android, więc postanowiliśmy się jej przyjrzeć bliżej.

Niecałe dwa miesiące po premierze ULTRAFLOW w przeglądarkach internetowych, twórcy ze studia Ultrateam wypuścili wersję przeznaczoną na urządzenia mobilne działające pod kontrolą Androida. Jest to więc znakomita okazja, by przedstawić Wam tę niecodzienną i bardzo grywalną produkcję.

Założenia projektu są wręcz banalne. Oto bowiem na dole niewielkiej planszy znajduje się okrągły obiekt zachowujący się niczym piłka, który musimy przeprowadzić do pola umieszczonego na górze ekranu. Jak to zwykle bywa w takich przypadkach, zadanie nie jest takie łatwe, jak się wydaje na pierwszy rzut oka – na każdym poziomie nasz okrągły protagonista może się odbić od ścian tylko określoną ilość razy. Po przekroczeniu limitu „piłka” wybucha, a my próbujemy dalej.

Rozgrywka jest więc nieskomplikowana i opiera się tylko na jednokrotnym przesunięciu palcem w wybranym kierunku, dzięki czemu obiekt rozpoczyna swoją krótką podróż. Cała reszta odbywa się samoczynnie, więc jeżeli dobrze wymierzymy, to piłka odbije się od ścian w ten sposób, że zmieści się w limicie i wpadnie do dziury.

Proste założenia sprawiają, że dosłownie każdy może spróbować swoich sił, jednak wszystkie z 99 przygotowanych przez twórców poziomów pokonają tylko najwytrwalsi, bowiem poziom trudności systematycznie wzrasta. Nie każdy przekonają się także do minimalistycznej i monotonnej oprawy graficznej, która jednak ma swój klimat i nieźle uzupełnia samą rozgrywkę.

Co ciekawe, ULTRAFLOW dostępne jest całkowicie za darmo. Oznacza to, że nie płacimy nic za pobranie, podczas zabawy nie wyświetlają się reklamy i w grze nie zastosowano żadnego systemu mikropłatności. Twórców można jedynie wesprzeć finansowo, wpłacając dowolna sumę pieniędzy na ich oficjalnej stronie. Deweloperzy jednak nie zbierają funduszy na własne zachcianki, lecz by wykupić licencje deweloperskie, niezbędne do wypuszczenia produkcji na systemach iOS i Windows Phone. Łącznie potrzebują 230 dolarów, z czego uzbierali już ponad 50.