Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 lutego 2015, 11:35

Nowe opcje graficzne dla World of Warcraft w patchu 6.1

Firma Blizzard wprowadziła nowe opcje graficzne na serwery testowe World of Warcraft, które pojawią się wraz z udostępnieniem patcha 6.1. Zmiany dotyczą lepszego oświetlenia i cieniowania oraz rozszerzonych opcji antyaliasingu.

Niby mała rzecz, ale ładniejsze cieniowanie nadal cieszy.

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o udostępnieniu patcha 6.1 na serwerze testowym (PTR) World of Warcraft. Pierwsza duża łatka od czasu premiery udanego dodatku Warlords of Draenor wprowadza m.in. nowe modele Krwawych elfów, integrację konta z Twitterem oraz… możliwość robienia selfie. Lista zmian jest długa (możecie ją znaleźć na oficjalnym blogu twórców) i wciąż rozszerzana o kolejne punkty. Z komunikatu opublikowanego na oficjalnym blogu wynika, że wkrótce doczekamy się nie tylko lepszego, ale i piękniejszego WoWa – wszystko za sprawą nowych opcji graficznych, które zostały udostępnione na PTR.

Jedną z nowości jest wprowadzenie nowego, bardziej realistycznego sposobu cieniowania powierzchni przy wykorzystaniu technologii HBAO+ autorstwa firmy Nvidia. Efekt można zobaczyć na poniższych screenach. Warto też dodać, że technologia jest znacznie wydajniejsza od dotychczasowego SSAO.

Ponadto w łatce powrócił antyaliasing, zarówno w formie znanego już graczom MSAA (multisample anti-aliasing), jak udostępnionego po raz pierwszy w WoWie SSAA (supersample anti-aliasing). Jak twierdzą twórcy, opcji tych jest znacznie więcej niż poprzednio, od najbardziej optymalnych poczynając, a na najbardziej wymagających kończąc. Lepsze będzie również oświetlenie, co ma być szczególnie widoczne przy ogniskach oraz wszelkiego rodzaju pochodniach.

Trzeba zaznaczyć, że opcje te wprowadzono z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach i w związku z tym jakość poszczególnych efektów (np. ilość punktów światła) zależna jest od konfiguracji komputera. Więcej szczegółów oraz porównania grafiki możecie znaleźć tutaj.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej