Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2015, 10:16

autor: Kamil Zwijacz

Marka Skylanders wygenerowała 3 mld dolarów przychodu; sprzedano ponad 240 mln figurek

Firma Activision Blizzard pochwaliła się wynikami osiągniętymi przez serię Skylanders. Ostatnia odsłona, Skylanders Trap Team, została piątą najpopularniejszą grą 2014 roku i pierwszą w kategorii produkcji dla dzieci. Natomiast cała marka wygenerowała ponad 3 mld dolarów przychodu, m.in. dzięki sprzedaży ponad 240 mln figurek.

Skylanders Trap Team to najpopularniejsza gra dla dzieci. - Skylanders - marka wygenerowała 3 mld dolarów przychodu; sprzedano ponad 240 mln figurek - wiadomość - 2015-02-06
Skylanders Trap Team to najpopularniejsza gra dla dzieci.

W najnowszym raporcie finansowym koncernu Activision Blizzard zdradzono, że gra Skylanders Trap Team odniosła wielki sukces, będąc piątą (wynik wyliczony na podstawie danych firm NPD i Chart-Track) najpopularniejszą grą 2014 roku i pierwszą w kategorii produkcji dla dzieci. Poinformowano również, że cała marka wygenerowała przychód na poziomie 3 mld dolarów (wzrost o miliard dolarów w porównaniu do 2013 roku), a figurki będące integralną częścią gier rozeszły się na całym świecie w liczbie ponad 240 mln sztuk. Krótko pisząc, od momentu premiery pierwszej części, Skylanders: Spyro's Adventure, marka cały czas zyskuje na znaczeniu i obecnie jest jednym z najbardziej dochodowych IP na rynku gier wideo.

Seria Skylanders obecnie liczy cztery pozycje - Skylanders: Spyro's Adventure z 2011 roku, Skylanders Giants z 2012 roku, Skylanders Swap Force z 2013 roku oraz Skylanders Trap Team z 2014 roku. Marka od samego początku cieszy się wielkim zainteresowaniem i po pierwszych 15 miesiącach obecności na rynku wygenerowała miliard dolarów przychodu. Jak jednak widać, był to dopiero początek triumfalnego marszu i nie zapowiada się, by miał on się zakończyć w najbliższym czasie.

Cechą wyróżniającą serię Skylanders spośród reszty zręcznościówek jest wykorzystywanie do zabawy prawdziwych figurek, sprzedawanych zarówno w zestawach z grami, jak i osobno. Na fali popularności marki firma Disney postanowiła wkroczyć na ten rynek ze swoim Disney Infinity, które sprzedało się w nakładzie przekraczającym 3 mln egzemplarzy. Produkcja doczekała się w 2014 roku kontynuacji Disney Infinity 2.0: Marvel Super Heroes, a w tym roku ponoć światło dzienne ujrzą kolejne wydania. Plotkuje się, że doczekamy się gier z figurkami z uniwersum Gwiezdnych Wojen oraz filmów z serii Indiana Jones.