Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2015, 11:46

autor: Kamil Zwijacz

Steam Machines, kontroler Steam i SteamOS zadebiutują w marcu?

Według źródeł serwisu Not Operator podczas Game Developers Conference (2 – 6 marca) odbędzie się oficjalna premiera komputerów Steam Machines, kontrolera Steam oraz pełnej wersji systemu operacyjnego SteamOS.

Komputery Steam Machines mają zadebiutować w tym roku. - Steam Machines, kontroler Steam i SteamOS zadebiutują w marcu? - wiadomość - 2015-01-07
Komputery Steam Machines mają zadebiutować w tym roku.

Firma Valve oficjalnie ujawniła Steam Machines we wrześniu 2013 roku. Komputery działające pod kontrolą systemu operacyjnego SteamOS miały zadebiutować w 2014 roku. Podczas zeszłorocznych targów CES ujawniono poszczególne modele, ceny i specyfikacje techniczne steamowych urządzeń, jednak ze względu na opóźnienie debiutu kontrolera Steam, premierę maszyn przełożono na 2015 rok. Kilka tygodni temu pojawiły się informacje o nowej wersji pada, który ma zostać pokazany podczas Game Developers Conference (2 – 6 marca). Podobne wieści docierają do nas ze źródeł serwisu Not Operator, gdzie stwierdzono, że na konferencji odbędzie się oficjalna premiera komputerów Steam Machines, a co za tym idzie także kontrolera Steam oraz pełnej wersji SteamOS. Samo Valve nie potwierdziło jednak tych doniesień, ale coraz częstsze plotki głoszące taki przebieg sprawy, sugerują, że faktycznie coś jest na rzeczy.

Steam Machines w skrócie:
  • Komputery PC tworzone przez różnych producentów
  • Mają działać w oparciu o system operacyjny SteamOS
  • Wykorzystają kontroler Steam
  • Oficjalna premiera ponoć ma się odbyć podczas Game Developers Conference (2 – 6 marca)

Przypominam, że celem inicjatywy amerykańskiej firmy jest wprowadzenie komputerów na salony, by mogły konkurować z konsolami. Poszczególni producenci sprzętu dostarczą swoje urządzenia gotowe do działania niemal po wyjęciu z pudełka, a dodatkowo podzespoły umieszczone będą w atrakcyjnych obudowach. PC-ty działać mają pod kontrolą systemu SteamOS, opartego na architekturze Linuksa, a do zabawy służyć ma dedykowany kontroler Steam, który w pierwotnej formie pozbawiony był gałek analogowych i klasycznego rozmieszczenia przycisków, a zamiast tego oferować miał dwie dotykowe membrany oraz niewielki panel. Z ostatnich informacji wynika jednak, że sprzęt posiadać będzie zarówno jednego analoga, jak i coś w rodzaju d-pada. Miejmy nadzieję, że podczas GDC wszystko się wyjaśni.

Tak wyglądać będzie ostateczna wersja kontrolera Steam?
Tak wyglądać będzie ostateczna wersja kontrolera Steam?