Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 grudnia 2014, 10:15

autor: Adrian Werner

Star Wars: Knights of the Old Republic trafiło na Androida

W usłudze Google Play zadebiutowała gra Star Wars: Knights of the Old Republic, czyli konwersja legendarnego RPG osadzonego świecie Gwiezdnych Wojen.

Tuż przed Świętami, firma Aspyr Media sprawiła użytkownikom Androida miłą niespodziankę wypuszczając na Google Play konwersję gry Star Wars: Knights of the Old Republic, powszechnie uznawanej za jedno z najlepszych RPG-ów w historii.

Gra sprzedawana jest w cenie 17 złotych i jest to produkcja z kategorii premium, a więc pozbawiona mikropłatności. Aplikacja oparta jest na wcześniejszej mobilnej konwersji, która ukazała się w zeszłym roku na iOS.

Star Wars: Knights of the Old Republic zadebiutowało na konsoli Xbox w 2003 roku, a w 2004 r. doczekało się konwersji na pecety. Była to pierwsza gra RPG osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Autorzy, czyli ludzie ze studia BioWare, zdecydowali się na nietypowy krok i zamiast umieścić akcję w czasach znanych z filmów cofnęli się cztery tysiące lat w przeszłość, ukazując okres, gdy galaktyka rozrywana była konfliktem między Imperium Sithów a Republiką wspieraną przez Rycerzy Jedi. Umożliwiło to twórcom zaprezentowanie świeżej wizji świata i zapełnienie go duża ilością postaci potrafiących robić użytek z Mocy.

Mechanikę rozgrywki oparto na zasadach stołowej gry fabularnej Star Wars Roleplaying Game, powstałej na bazie systemu d20. BioWare zaadaptowało te reguły w stylu, który w tamtym czasie był dla studia typowy, czyli oferując bitwy rozgrywane w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Duży nacisk położono na decyzje fabularne, które wpływają na dalszy przebieg kampanii i kierują postać gracza w kierunku jasnej lub ciemnej stronie mocy.

Mobilna konwersja oferuje odrobinę ulepszoną grafikę oraz przerobiony interfejs, który zmieniono tak, aby był funkcjonalny na ekranach dotykowych. W przypadku wersji na iOS wprowadzone rozwiązania nie były idealne, ale można się było do nich przyzwyczaić. Sądzimy, że w przypadku wydania na Androida jest podobnie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej