Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 grudnia 2014, 14:30

autor: Michał Jodłowski

Divinity: Grzech Pierworodny z obsługą padów w przyszłym roku; będzie wersja na konsole?

Larian Studios, twórcy Divinity: Grzech Pierworodny, udostępnili w sieci filmik, w którym wspominają tegoroczne prace nad grą, a także zapowiadają dalsze wsparcie dla tego tytułu, m.in. poprzez wzbogacenie go o obsługę padów.

Larian Studios – twórcy tegorocznego hitu kickstarterowego, Divinity: Grzech Pierworodny – udostępnili w sieci powyższy filmik, w którym wspominają wszystkie ważniejsze kamienie milowe w procesie produkcji i wydania ich klasycznego, pecetowego erpega. Oprócz bogatej retrospekcji, deweloperzy dodali także niewielki smaczek, w którym zapowiadają dalsze wsparcie dla najnowszego Divinity w nadchodzącym 2015 roku, wspominając m.in. dodanie do gry obsługi padów, aby „Grzech Pierworodny działał na telewizorach”. Choć dla graczy śledzących wydarzenia wokół Grzechu Pierworodnego nie jest to pewnie żadna niespodzianka (napomknęliśmy o kontrolerach już we wrześniu), to enigmatyczna zapowiedź może rodzić pytania z serii: „czy pojawi się wersja na konsole?”. Choć gra oryginalnie tworzona była jako ekskluzywna produkcja pecetowa, to w żadnym momencie nie wykluczono, że po premierze doczeka się ona przeniesienia na inne platformy. Warto także pamiętać, że konsole to nie pierwszyzna dla serii Divinity, gdyż w 2009 roku na Xboksie 360 ukazało się Divinity II: Ego Draconis wraz z dodatkiem Flames of Vengeance z 2010 roku.

Warty wspomnienia również jest fakt, że Divinity: Grzech Pierworodny zostało wybrane pecetową grą 2014 roku według serwisu Gamespot. Również w naszym serwisie gra spotkała się z ciepłym przyjęciem, obecnie posiadając średnią ocenę 8,8/10, na którą składa się m.in. 9/10 wystawione w naszej recenzji oraz 9,2/10 od naszych czytelników.

Divinity: Grzech Pierworodny z obsługą padów w przyszłym roku; będzie wersja na konsole? - ilustracja #1Divinity to seria gier z gatunku cRPG autorstwa belgijskiego studia Larian. Cykl zapoczątkowany został tytułem Divine Divinity z 2002 roku i do dzisiaj doczekał się kilku kolejnych odsłon, m.in. Beyond Divinity, wcześniej wspomniane Divinity II: Ego Draconis czy chociażby rzeczone Divinity: Grzech Pierworodny, będące prequelem do serii. Bohater tej wieści został sfinansowany dzięki pomyślnie zakończonej zbiórce na platformie Kickstarter, której ostateczny wynik opiewał na 944 tysiące dolarów (wymagane było 400 tysięcy). W połowie września ogłoszono, że gra trafiła do rąk ponad pół miliona graczy, z czego znakomita większość nabyła Grzech Pierworodny w wersji cyfrowej.