Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2014, 13:00

Trzeci patch do Assassin’s Creed: Unity na PC – problemy z wydajnością nadal nierozwiązane

Firma Ubisoft udostępniła trzeci patch do Assassin’s Creed: Unity w wersji PC, który naprawia około 300 błędów w grze. Wciąż jednak nie rozwiązano problemu z losowymi spadkami płynności gry i można jedynie liczyć, że nastąpi to jeszcze w tym roku.

Listopad, siedziba Ubisoft – gracze wyrażają swoją opinię na temat liczby błędów w Unity. - Trzeci patch do Assassin’s Creed: Unity na PC – problemy z wydajnością nadal nierozwiązane - wiadomość - 2014-11-28
Listopad, siedziba Ubisoft – gracze wyrażają swoją opinię na temat liczby błędów w Unity.

Zapowiedzi sprzed premiery Assassin’s Creed: Unity wskazywały, że możemy się spodziewać najlepszej części serii od czasów Assassin’s Creed II. I choć sama gra prezentuje się dobrze (w naszym serwisie wystawiliśmy jej ocenę 9/10), to liczne błędy wielu graczom praktycznie uniemożliwiły rozgrywkę i mocno wpłynęły na odbiór gry (wersja na PC może się „pochwalić” średnią ocen 7,0 od recenzentów i 2,2 od użytkowników na stronie Metacritic). Musiał to przyznać sam Ubisoft, który w ramach przeprosin udostępni za darmo dodatek Dead Kings, a dla nabywców przepustki sezonowej jedną z kilku gier (w tym hitów pokroju Rayman: Legends czy Far Cry 4). Dlatego też pecetowcy z nadzieją czekali na kolejny, trzeci już patch, który na konsolach ukazał się 26 listopada.

Długa lista zmian w znacznej mierze pokrywa się z łatką dla wersji konsolowych. Składa się na nią około 300 poprawek, obejmujących problemy z wychodzeniem postaci gracza za mapę bądź blokowaniem się na obiektach w grze, bugi związane ze sztuczną inteligencją NPCów i rozgrywką wieloosobową i w końcu problemy dotyczące wyłącznie wersji PC (np. psucie się plików zapisu i wyświetlanego obrazu). Łącznie 1,8 GB danych, które miały naprawić chyba jedną z najbardziej niedopracowanych wersji premierowych wszechczasów. Jednak już teraz serwis DSOG informuje, że podobnie jak patch dla wersji konsolowych, tak i łatka pecetowa nie rozwiązała największej bolączki nowego asasyna – losowych spadków liczby wyświetlanych klatek na sekundę.

Chociaż nie ma porównania do sytuacji z dnia premiery, to wyraźnie widać, że spadki w liczbie klatek nie mają żadnego związku z wyświetlanym obrazem – zdarzają się całkowicie losowo, nawet podczas przeglądania menu gry. Można też zaobserwować, że przy niemal każdym „zacięciu” coś dziwnego dzieje się z włosami postaci, co zdaje się wskazywać na problemy z silnikiem wiarygodnej fizyki.

Assassin’s Creed: Unity ukazała się na świecie 11 listopada, a dziś, po trzech patchach i ponad dwóch tygodniach, nadal nie rozwiązano problemów z optymalizacją wersji pecetowej. Może Ubisoft planuje zrobić graczom prezent na Gwiazdkę?

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej