Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 października 2014, 11:53

Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku

Pod koniec czerwca firma DFC Intelligence donosiła, że wartość rynku gier osiągnie 100 mld dolarów w 2018 roku. Niedawno analitycy musieli zrewidować ten pogląd – biorąc pod uwagę utratę przez konsole casualowej klienteli na rzecz urządzeń mobilnych, uznano, że wspomniana kwota zostanie przekroczona w 2019 roku.

Firma DFC Intelligence zbiera informacje o rynku elektronicznej rozrywki od 1993 roku.
Firma DFC Intelligence zbiera informacje o rynku elektronicznej rozrywki od 1993 roku.
Rynek gier w 2019 roku (wg DFC Intelligence):
  • Pecety: 0,9 (sprzedaż detaliczna) + 35,5 mld (dystrybucja cyfrowa)
  • Konsole stacjonarne: 14 + 15 mld
  • Konsole przenośne: 1,7 + 0,7 mld
  • Urządzenia mobilne: 35 mld
  • Całkowita wartość rynku gier: 102,7 mld dolarów

Pod koniec czerwca bieżącego roku firma analityczna DFC Intelligence – specjaliści w dziedzinie rynku elektronicznej rozrywki – przewidywała dynamiczny rozwój sektora oprogramowania (czyli przede wszystkim gier) i głosiła, że przed końcem 2018 roku jego wartość osiągnie 100 mld dolarów. Po czterech miesiącach badacze są zmuszeni zrewidować ten szacunek. Co prawda, bieżący raport zakłada, że w 2018 roku przychody ze sprzedaży omawianych produktów (zarówno detalicznej, jak i cyfrowej) zbliżą się do wspomnianej granicy, jednak „setka” przekroczona zostanie rok później, w 2019. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest sektor konsolowy, rozwijający się mniej dynamicznie, niż zakładano – co z kolei jest spowodowane przez smartfony i tablety, odbierające firmom Sony, Microsoft i Nintendo klientelę na gry casualowe.

Szacunkowa wartość poszczególnych sektorów na rynku gier według DFC Intelligence. Kwoty wyrażono w milionach dolarów.

Oprócz tego na podstawie raportu (zwizualizowanego przez powyższą tabelę) można zaobserwować również inne zjawiska, w zasadzie będące przedłużeniem trendów, jakie dają się zauważyć obecnie. Zdaniem DFC Intelligence, w nadchodzących latach możemy oczekiwać dalszego spadku znaczenia wydań pudełkowych (zastępowanych przez dystrybucję cyfrową) oraz postępującego usuwania się w cień konsol przenośnych, nie wytrzymujących konkurencji ze strony urządzeń mobilnych, które w 2019 roku mają osiągnąć sprzedaż gier na poziomie dorównującym przychodom z produkcji pecetowych.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej