Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 października 2014, 22:41

Mount & Blade: Warband – zapowiedziano dodatek Viking Conquest

Studio TaleWorlds zapowiedziało drugi oficjalny dodatek do gry Mount & Blade: Warband, zatytułowany Viking Conquest. Rozszerzenie przeniesie nas na średniowieczne Wyspy Brytyjskie i do Skandynawii, oferując zarówno rozgrywkę wieloosobową, jak i świeżą kampanię fabularną, a także szereg nowości, jak np. bitwy morskie. Niestety, nie podano terminu premiery DLC.

Viking Conquest to gratka dla fanów Mount & Blade, którym do pełni szczęścia brakowało walk na morzu.

Mound & Blade: Warband w skrócie:
  • Producent: TaleWorlds
  • Wydawca: Paradox Interactive
  • Gatunek: sandobksowe RPG akcji w quasi-średniowiecznych realiach
  • Platformy sprzętowe: PC
  • Termin premiery: 30 marca 2010
  • Nasza ocena: 8 / 10 (Adrian Werner)

Mimo że Mount & Blade: Warband ma na karku już cztery lata, a w dodatku jego twórcy mają na głowie przygotowywanie drugiej odsłony serii (Bannerlord), gra nadal cieszy się wsparciem i aktualizacjami. Studio TaleWorlds zapowiedziało dzisiaj drugie oficjalne rozszerzenie do wspomnianego tytułu, nazwane Viking Conquest. Mamy tu do czynienia z rozwiniętą wersją moda Brytenwalda do „podstawki” – jej tworzeniem zajmują się nawet ci sami ludzie, którzy opracowali modyfikację. Dodatek przeniesie akcję w środkowy okres średniowiecza, umiejscawiając ją na Wyspach Brytyjskich i w Skandynawii (Dania, Norwegia). W odróżnieniu od Napoleonic Wars (pierwszego DLC), omawiane rozszerzenie zaoferuje nie tylko rozgrywkę wieloosobową, ale także tryb jednoosobowy z prawdziwego zdarzenia, zaopatrzony w nową kampanię fabularną. Niestety, twórcy nie podali terminu premiery dodatku.

Mglista Anglia to jeden z obszarów na rozległej nowej mapie świata w Viking Conquest.

Na nową mapę będą składało się ponad 300 miast, wiosek, zamków itp., reprezentujących 21 różnych królestw i 6 kultur. Świat zostanie zamieszkany przez setki bohaterów niezależnych, z czego ponad 200 to postacie historyczne. Jak wiadomo, Wyspy Brytyjskie oddzielają od Skandynawii rozległe obszary wodne – oznacza to, że w grze pojawi się nowość w postaci podróży i walk morskich. Nie zabraknie możliwości konstruowania i/lub kupowania różnego rodzaju statków oraz kompletowania drużyn do żeglarskich grabieży. Co istotne, rozgrywka wodna nie zostanie oddzielona od tej na lądzie, zatem nic nie stanie na przeszkodzie, by na przykład dokonywać łupieżczych ataków na przybrzeżne osady.

Twórcy obiecują poprawienie sztucznej inteligencji komputerowych postaci.

Kampania fabularna skoncentruje się na wydarzeniach z drugiej połowy IX wieku n.e., kiedy to synowie nordyckiego wodza Ragnara Lodbroka przez parę lat organizowai nieskoordynowane wyprawy łupieżcze na królestwa we wschodniej Brytanii, założone przez Anglów i Sasów (były to najazdy prowadzone przez tzw. Wielką Armię Niewiernych). Deweloper przykłada dużą wagę do zgodności z historią, czego skutkiem ma być nie tylko obecność wspomnianych autentycznych postaci, ale także zawarcie przedmiotów oraz formacji i jednostek bojowych zgodnych z epoką. Warto też wspomnieć o implementacji rozbudowanego systemu religii i możliwości stawiania własnych obozów oraz wzbogaceniu mechaniki prowadzenia oblężeń.

Atak na śpiących mieszkańców osady bladym świtem? W Viking Conquest będziecie mogli to robić, kiedy tylko najdzie Was ochota.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej