Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 października 2014, 14:53

Grim Fandango - odświeżona wersja pokazana na Comic Conie

Podczas konwentu Comic Con w Nowym Jorku studio Double Fine pokazało grywalną wersję odświeżonego Grim Fandango - klasycznej przygodówki autorstwa LucasArts, oryginalnie wydanej w 1998 roku.

Podczas trwającego w Nowym Jorku konwentu Comic Con założone przez legendę branży Tima Schafera studio Double Fine pozwoliło na przetestowanie odświeżonej wersji Grim Fandango – przygodówki LucasArts z 1998 roku. Pierwsze informacje oraz opinie pozwalają podejrzewać, że zespołowi z San Francisco udało się zachować klimat pierwowzoru, jednocześnie wprowadzając sporo poprawek.

Odświeżona wersja Grim Fandango została zapowiedziana podczas tegorocznych targów E3 (screenshot pochodzi z oryginalnego Grim Fandango). - Grim Fandango - odświeżona wersja zaprezentowana na Comic Conie - wiadomość - 2014-10-12
Odświeżona wersja Grim Fandango została zapowiedziana podczas tegorocznych targów E3 (screenshot pochodzi z oryginalnego Grim Fandango).

Na Comic Conie remake Grim Fandango został zaprezentowany tylko na PlayStation 4 (gra trafi także na PC, Maca, Linuksa oraz PlayStation Vita). Największe zmiany dotyczą oczywiście oprawy graficznej – tła są teraz znacznie wyższej rozdzielczości, zaś modele trójwymiarowych postaci zostały stworzone od nowa. Zupełnie odświeżono efekty oświetlenia oraz cieniowanie, a aby zobaczyć różnicę między wersją z 1998 a 2014 roku wystarczy jeden przycisk – przy jego użyciu przeniesiemy się w taką Krainę Zmarłych, jaką była ona u schyłku ubiegłego wieku. Niezmieniony pozostał format obrazu 4:3, jednak gracze będą mieli możliwość przerzucenia się na 16:9. Szlify nie ominęły też oprawy audio, tworzonej przy pomocy symfonii z Melbourne.

Kompletnie inne będzie sterowanie – jeden z niewielu aspektów Grim Fandango, na które narzekali jednym głosem tak gracze, jak i krytycy. Odświeżona wersja klasyka LucasArts w znaczny sposób ułatwi poruszanie się i rozwiązywanie zagadek. Oczywiście ci, którzy stęsknili się za topornym systemem z pierwowzoru otrzymają możliwość powrotu do starej konfiguracji. Zupełną nowością są natomiast komentarze twórców – w wielu momentach gry w rogu ekranu pojawi się możliwość wysłuchania paru słów od Tima Schafera oraz paru innych członków studia, które pracowało nad Grim Fandango w 1998 roku. Double Fine zapowiada, że to wcale nie koniec całkiem świeżej zawartości, jednak za wcześnie jeszcze na mówienie o konkretach.

Zmiany dotyczą przede wszystkim oprawy graficznej Grim Fandango (screenshot pochodzi z oryginalnego Grim Fandango). - Grim Fandango - odświeżona wersja zaprezentowana na Comic Conie - wiadomość - 2014-10-12
Zmiany dotyczą przede wszystkim oprawy graficznej Grim Fandango (screenshot pochodzi z oryginalnego Grim Fandango).

Reakcje tych, którzy mieli szczęście zagrać w ten tytuł na Comic-Conie są bardzo entuzjastyczne: na portalu Polygon możemy przeczytać, że odświeżone Grim Fandango jakimś sposobem „wygląda tak dobrze, jak je zapamiętaliśmy, a jednocześnie o wiele lepiej”. Z kolei redaktor serwisu IGN stwierdził, że Double Fine po trzydziestu minutach spędzonych z grą dostało od niego niemal nieograniczony kredyt zaufania: „Zabawny scenariusz i dialogi, niesamowicie zbudowany świat oraz niezapomniane postaci są tak dobre teraz, jak były w 1998 roku, ale to właśnie zmiany sprawiają, że remake jest jeszcze lepszy niż oryginał”. Najwidoczniej fani przygodówek (i nie tylko!) mogą mieć nadzieję na prawdziwie wyjątkowy tytuł. Odświeżone Grim Fandango trafi na PC, Maca, Linuksa, PlayStation 4 oraz PlayStation Vita już w przyszłym roku.

  1. Oficjalna strona internetowa studia Double Fine
  2. Oficjalna strona internetowa konwentu Comic Con w Nowym Jorku

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej