Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 października 2014, 09:23

autor: Łukasz Szliselman

Assassin’s Creed: Unity – Ubisoft tłumaczy limit 900p na PS4 i XONE

Studio Ubisoft odpowiedziało na narzekania fanów dotyczące rozdzielczości w grze Assassin’s Creed: Unity w wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Deweloperzy zapewniają, że limit 900p wynika wyłącznie z przyczyn technicznych i w żadnym wypadku nie jest celowym obniżeniem jakości produkcji.

Assassin’s Creed: Unity ma wyglądać nextgenowo, nawet pomimo braku full HD

Po wrzawie, jaką wywołała wypowiedź Vincenta Pontbrianda, sugerująca, że Ubisoft Montreal celowo nałożył na nextgenową edycję gry Assassin’s Creed: Unity limit rozdzielczości 900p, wydawca uznał za konieczne sprostować swoje stanowisko. Na oficjalnym blogu firmy Ubisoft starszy producent nowej odsłony cyklu Assassin’s Creed przeprosił za „zły dobór słów” i zapewnił, że deweloperzy nigdy nie zdecydowaliby się na sztuczne ograniczenia produkcji. Wspomniany wpis wyjaśnia, że cała sprawa wynika tylko i wyłącznie z przyczyn technicznych. Nie znaczy to, że Ubisoft wycisnął z PlayStation 4 i Xboksa One ostatnie soki – chodzi raczej o to, że twórcom brakuje jeszcze doświadczenia z nowymi konsolami, więc optymalizacja trwa nieco dłużej i jest bardziej pracochłonna.

Programiści z Ubisoftu przez ostatnie miesiące dwoili się i troili, aby utrzymać stałe 30 klatek na sekundę przy rozdzielczości 900p, więc osiągnięcie płynnej wydajności w 1080p, podczas gdy do premiery pozostał już tylko jeden miesiąc, raczej nie wchodziłoby w grę. Wynika to przede wszystkim ze złożoności świata Assassin’s Creed: Unity – wirtualny Paryż będzie zaludniony przez tysiące NPC-ów (w poprzednich grach z serii na ekranie mogło ich być jednocześnie około 100-150), obdarzonych sztuczną inteligencją (a więc nie będą to zwykłe kukły, ale „inteligentne” postaci, z którymi wejdziemy w interakcję). Samo miasto ma być niezwykle szczegółowe i rekordowo duże. Wiele słynnych budowli (patrz: katedra Notre Dame) zostało odwzorowanych w skali 1:1, podczas gdy wcześniej wystarczało 3/4 oryginalnych rozmiarów. Ponadto do wielu z nich da się wejść, nie oglądając przy tym żadnych ekranów ładowania. Podsumowując, studio Ubisoft Montreal dało nam najlepsze Assassin’s Creed: Unity, na jakie było je stać, a format 900p przy 30 klatkach na sekundę powinien być uważany za sukces, a nie celową złośliwość.

Assassin’s Creed: Unity trafi do polskich sklepów 13 listopada 2014 roku, w wersji na PC, PlayStation 4 i Xboksa One. Wtedy to na własne oczy przekonamy się, jak naprawdę wygląda nowy Asasyn i czy faktycznie do szczęścia niezbędne jest mu pełne HD.

  1. Graliśmy w Assassin's Creed: Unity – nareszcie spore zmiany w mechanice rozgrywki!
  2. Assassin's Creed: Unity - kompendium wiedzy
  3. Oficjalna strona internetowa gry Assassin’s Creed: Unity