Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 października 2014, 11:54

autor: Janusz Guzowski

Bloodborne – blisko godzina gameplayu z wersji alfa

W sieci pojawiły się pierwsze gameplaye z gry Bloodborne w wersji alfa. W najnowszych materiałach możemy zobaczyć między innymi walkę z bossem i różne zestawy uzbrojenia.

W Internecie pojawiły się pierwsze gameplaye z Bloodborne w wersji alfa. - Bloodborne – blisko godzina gameplayu z wersji alfa - wiadomość - 2014-10-02
W Internecie pojawiły się pierwsze gameplaye z Bloodborne w wersji alfa.

Ruszyły testy wersji alfa gry Bloodborne, a wraz z nimi w sieci pojawiły się pierwsze gameplaye prezentujące rozgrywkę. Mechanizmy w dużej mierze przypominają te znane z poprzednich gier firmy From Software, w szczególności z Dark Souls. Na filmach możemy zobaczyć prezentowaną już wcześniej lokację, ale tym razem ujrzymy w akcji także inne zestawy uzbrojenia – między innymi młot.

Powyższy gameplay prezentuje klasę wyposażoną w młot, jako broń dwuręczną i miecz w postaci broni jednoręcznej, przydatny w ciemnych pomieszczeniach, kiedy wolną rękę trzeba przeznaczyć na trzymanie pochodni. Ogółem w grze będziemy mogli wybrać między czterema klasami uzbrojenia. Postać o standardowym wyposażeniu do eksterminacji wrogów wykorzysta „składaną” piłę i miecz. Ciężkozbrojne warianty głównego bohatera obejmują zestaw: topór i pistolet lub młot i miecz. Osoby preferujące grę bardziej zwinnym protagonistą będą mogły wybrać klasę wyposażoną w podwójne ostrza i broń palną.

Z kolei poniżej możemy zobaczyć walkę z mini-bossem oraz nowy rodzaj przeciwników – kruki. Warto zwrócić uwagę na dwie kwestie. Po pierwsze, regeneracja zdrowia odbywa się poprzez wykorzystanie fiolek z krwią, które znajdujemy przy ciałach pokonanych przeciwników. Po drugie, możemy zaobserwować system przywracania zdrowia po jego utracie. W momencie, gdy otrzymamy cios z ręki przeciwnika część paska zdrowia staje się przezroczysta – jeśli w przeciągu kilku sekund uda nam się wykonać kontratak, wówczas odzyskamy stracone punkty życia.

W końcówce poniższego gameplaya można zobaczyć walkę z bossem. Przypomina ona w dużej mierze to, co znamy z poprzednich gier firmy From Software. Pasek zdrowia przeciwnika znajduje się u dołu ekranu, a całe starcie odbywa się na ograniczonej przestrzeni. Fragment rozgrywki pokazuje też śmierć bohatera, która skutkuje cofnięciem do wcześniejszego etapu gry.

Tutaj z kolei możemy zobaczyć ten sam początkowy fragment rozgrywki, jednak grający zdecydował się na wybór klasy wyposażonej w piłę i miecz:

Testy wersji alfa rozpoczęły się wczoraj i potrwają jeszcze do niedzieli. Dostęp do nich mieli wybrani gracze, którzy otrzymali stosowne zaproszenie od firmy Sony.

Bloodborne to klasyczne RPG akcji, stanowiące duchową kontynuację bestsellerowej serii Dark Souls oraz jej poprzedniczki, Demon’s Souls. Akcja tytułu przenosi nas do mrocznego uniwersum fantasy, utrzymanego w XIX-wiecznej, wiktoriańskiej stylistyce. Mieszkańców ponurej metropolii Yharnam dotknęła tajemnicza zaraza, zmieniająca ludzi w przerażające bestie. Europejska premiera gry przewidziana jest na 6 lutego 2015.