Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 września 2014, 10:42

autor: Piotr Doroń

Crystal Siege – premiera tower defense w realiach fantasy coraz bliżej

Mijają właśnie dwa lata, odkąd firma FDG Entertainment ujawniła, że pracuje nad grą tower defense Crystal Siege. Produkcja ciekawie zapowiadającego się tytułu utrzymanego w klimatach fantasy w końcu dobiega końca. Do jego premiery dojdzie jeszcze w tym roku. Niewykluczone, że debiut odbędzie się na dniach.

Po blisko dwóch latach od rozpoczęcia prac nad grą defensywną Crystal Siege, niemiecki producent i  wydawca mobilny FDG Entertainment (m.in. Paperama, Oceanhorn, Across Age) poinformował, że tytuł trafi w ręce graczy w czwartym kwartale 2014 roku, którego początek przypada na 1 października. W pierwszej kolejności zagrają w niego posiadacze iPada, a nieco później – być może jeszcze w tym roku – dołączą do nich użytkownicy iPhone’a. Edycje na inne systemy, w tym przede wszystkim Androida, choć niewykluczona jest także wersja na Windows Phone, powinny ukazać się w 2015 roku.

Utrzymane w klimatach fantasy Crystal Siege ma być hybrydą gatunkową, łączącą w sobie cechy tower defense oraz RPG. Akcja gry będzie się toczyć na niewielkich mapach z wyznaczonymi ścieżkami, z których skorzystają przeciwnicy mający zamiar skraść cenne klejnoty. Do zadań gracza należeć będzie umiejętne rozstawianie i ulepszenia różnorakich wieżyczek obronnych. Wzorem serii Kingdom Rush nie zabraknie wsparcia ze strony jednostek, które umieścimy bezpośrednio na drodze pochodu wrogich sił.

W szeregach naszych przeciwników znajdą się nie tylko zwykli wojacy, ale też herosi, nierzadko dysponujący potężnymi umiejętności, w tym także magicznymi.  W trakcie bitew gracz ma kolekcjonować loot, czyli walutę, przedmioty i ekwipunek, wypadający z pokonanych przeciwników. Dzięki tym znaleziskom użytkownik będzie nie tylko kupować nowe wieżyczki bądź jednostki, ale też reperować struktury, leczyć rannych oraz wyposażać wojowników w coraz to lepszy sprzęt (m.in. broń).

Produkcję z grona wielu podobnych tytułów mają wyróżniać również interaktywne mapy. Mianowicie na planszach nie zabraknie miejsc oraz obiektów, które będzie można wykorzystać w walce. W grę wchodzić będą takie akcje jak burzenie mostów, pozwalające zmodyfikować trasę pochodu wrogich wojsk, zamrażanie zbiorników wodnych, wywoływanie lawin, czy też korzystanie z umieszczonych tu i ówdzie katapult (z funkcją ręcznego określenia kierunku wystrzału).

Crystal Siege zostanie wydane w modelu premium. Oznacza to, że grę będzie można nabyć po uiszczeniu jednorazowej opłaty (na poziomie około 15 złotych) i najprawdopodobniej zabraknie w niej mikropłatności, a przynajmniej takich, które odblokowałyby nabywcom dostęp do istotnej zawartości.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gramynawynos.pl Android iOS Windows Mobile / Phone