Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 września 2014, 12:20

autor: Adrian Werner

Mount & Blade II: Bannerlord - nowy filmik prezentuje możliwości silnika graficznego i edytora

Studio TaleWorlds Entertainment udostępniło nowy materiał video z gry Mount & Blade II: Bannerlord, który pokazuje możliwości silnika graficznego i edytora.

Liczna grupa graczy z zapartym tchem wyczekuje gry Mount & Blade II: Bannerlord, ale jej twórcy, czyli ludzie ze studia TaleWorlds Entertainment, do tej pory wyjątkowo ostrożnie wypuszczają informacje na temat tego projektu. Dlatego fanów serii zainteresować powinien udostępniony właśnie nowy materiał video. Materiał trwa prawie pięć minut i nie zawiera niestety żadnych dłuższych fragmentów rozgrywki. Pokazuje za to możliwości silnika graficznego. Jest to autorska technologia zespołu, opracowana specjalnie z myślą o nietypowych potrzebach tego cyklu i ułatwi życie nie tylko samym deweloperom, ale również fanom tworzącym modyfikacje. Zaprezentowano także potężne narzędzia, jakimi dysponować będzie edytor.

Silnik nie tylko zaoferuje wyższy poziom detali, ale również nowy system animacji i znacznie większe mapy. Ponadto całość zaprojektowano z myślą o szybkim tworzeniu zawartości cechującej się wysoką jakością wykonania. Przykładowo, edytor będzie w stanie losowo generować realistycznie pofałdowane tereny, jak również łatwo importować różnorodne materiały, a wszystko to można będzie potem ręcznie modyfikować nie opuszczając aplikacji. Takie rozwiązania mają sprawić, że w krótkim czasie możliwe będzie opracowanie bardzo szczegółowych i realistycznych map, w czym dodatkowo pomoże potężny system pogodowy.

Mount & Blade II: Bannerlord - nowy filmik prezentuje możliwości silnika graficznego i edytora - ilustracja #1

Moderów ucieszy też elastyczny interfejs narzędzi, którego elementy będzie można dowolnie dopasować do własnych potrzeb, w tym pracy na kilku monitorach. Dużym ulepszeniem powinien okazać się także system nakładania roślinności na mapie, w ramach którego użytkownicy będą mogli myszką „malować” trawę i inne elementy flory na teksturach oraz modelach podłoża, a potem w łatwy sposób kontrolować cechy tych obiektów, takie np. jak gęstość. Ciekawie zapowiada się także moduł teselacji, który wyłączy ten efekt w miejscach niewidocznych dla gracza, co zmniejszy zapotrzebowanie ma moc obliczeniową.

Wszystko to prezentuje się bardzo obiecująco. Seria Mount & Blade posiada jedną z najlepszych i najbardziej aktywnych obecnie społeczności moderskich. Regularnie wychodzą potężne i dopracowane projekty, a fani potrafią wyprawiać ze starą już technologią istne cuda. Nie możemy się więc doczekać, aby zobaczyć co będą potrafili wycisnąć z nowego silnika.

Przypomnijmy na koniec, że Mount & Blade II: Bannerlord powstaje wyłącznie z myślą o pecetach i na razie nie wiadomo kiedy nastąpi premiera gry.

  1. Mount & Blade II: Bannerlord – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej