Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 września 2014, 16:23

autor: Kamil Zwijacz

Mobilna perełka tygodnia – Asphalt Overdrive

W tym tygodniu na urządzeniach mobilnych pojawił się m.in. spin-off znanej serii Asphalt – Asphalt Overdrive. Postanowiliśmy przyjrzeć mu się bliżej w dzisiejszym wydaniu „Mobilnej perełki tygodnia”.

 

Dwa dni temu w sklepie Google Play zadebiutowała najnowsza odsłona słynnej serii mobilnych gier wyścigowych – Asphalt Overdrive. Tytuł dostępny jest już na wszystkich trzech wiodących systemach operacyjnych, czyli Androidzie, iOS oraz Windows Phone, więc warto przyjrzeć się mu nieco bliżej.

Na wstępie trzeba stwierdzić, że nie jest to pełnoprawna  część popularnej marki wykreowanej przez firmę Gameloft. Tytuł jest bowiem spin-offem reprezentującym gatunek znany jako endless runner. Oczywiście nie oznacza to, że nagle nasz kierowca wysiada z samochodu i postanawia biegać w okolicach starożytnych ruin, jak ma to miejsce w słynnym Temple Run. W dalszym ciągu zasiadamy za kierownicami szybkich pojazdów (ponad 30 modeli, w tym Lamborghini Countach i Ferrari Testarossa), ale naszym zadaniem jest dotarcie jak najdalej, pędząc przez pełną przeszkód trasę. Twórcy zatroszczyli się również o różnorodne zadania, polegające m.in. na uciekaniu policji, walczeniu z bossami czy też wykonywaniu trików.

Podczas rozgrywki pojazd porusza się przed siebie samodzielnie, a zadaniem gracza jest wykonywanie odpowiednich gestów, odpowiadających za skręcanie, czy też kręcenie beczek podczas skoków – to właściwie tyle. Krótko pisząc, gameplayowo Asphalt Overdrive nie wyróżnia się zbytnio z tłumu podobnych produkcji, ale posiada ciekawy klimat lat 80. ubiegłego wieku, a jego akcja została osadzona w słonecznej Kalifornii. Dodatkowo tytuł może się pochwalić znakomitą oprawą graficzną, co zresztą nie dziwi, wszak ta od dawna jest jedną z kart przetargowych serii Asphalt.

Podsumowując, warto więc sprawdzić najnowszą produkcję Gameloftu, zwłaszcza, że jest ona dystrybuowana w ramach modelu biznesowego free-to-play (z mikropłatnościami).