Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 sierpnia 2014, 10:21

autor: Adrian Werner

BioShock – zadebiutowała mobilna wersja kultowego FPS-a

Do sprzedaży na App Store trafiła właśnie mobilna wersja kultowego FPS-a BioShock. Produkcja dostępna jest wyłącznie na urządzenia z systemem iOS.

Na App Store zadebiutowała właśnie mobilna wersja gry BioShock, czyli jednej z najlepszych produkcji poprzedniej dekady. Tytuł dostępny jest w cenie 13,99 euro, czyli około 56 złotych i oferuje pełną zawartość pierwowzoru, pozbawioną jakichkolwiek mikropłatności.

Gra wymaga posiadania iPada Air, iPada Mini 2, iPada 4, iPhone 5S, iPhone 5C lub iPhone 5. Niestety, na razie nie ma planów opracowania wersji na inne systemy mobilne.

BioShock to pierwszoosobowa strzelanka, której akcja osadzona jest w podwodnym mieście Rapture. Miejsce to zostało pomyślane jako prawdziwa utopia, ale ostatecznie zamieniło się w piekło, którego korytarze patrolują zmutowani szaleńcy. Podczas kampanii gracz zajmuje się głównie walką, do czego wykorzystuje zarówno broń palną, jak i nadnaturalne moce uzyskane dzięki modyfikowaniu własnego kodu genetycznego za pomocą substancji znanej jako ADAM. Gra stała się pozycja kultową dzięki wspaniałemu projektowi Rapture, które jest jedną z najbardziej unikalnych lokacji, jaką kiedykolwiek zrodziła ta branża. Chwalono również wyśmienitą fabułę z zaskakującymi zwrotami akcji.

W porównaniu z wydaniami na pecety i konsole, edycja mobilna oferuje uproszczoną oprawę graficzną. Usunięto dynamiczne oświetlenie, a poziom detali i efektów wizualnych jest wyraźnie niższy, choć mniejsze rozmiary ekranów pomagają to częściowo ukryć. Twórcy przygotowali nowy system sterowania oparty na wirtualnych przyciskach i według pierwszych wrażeń sprawdza się on całkiem przyzwoicie w akcji, choć oczywiście lepiej będzie wykorzystać zewnętrznego pada. Ogółem nie da się ukryć, że wersja mobilna nie dorównuje pierwowzorowi, ale mimo to fakt, że można nosić całe Rapture we własnej kieszeni jest imponujący i dobrze pokazuje jak daleko zaszedł rynek mobilny.

Zainteresowanym polecamy obejrzenie poniższego filmiku przygotowanego przez serwis AppSpy, który pokazuje różnice między wersją mobilną, a wydaniem na konsolę Xbox 360.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej