Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Sony Computer Entertainment Polska Press Release 14 sierpnia 2014, 15:23

Nowości na PlayStation 4 na targach Gamescom

Podczas odbywających się w Kolonii targów Gamescom SCEE zaprezentowało nowość w systemie społecznościowym, stanowiącym serce PS4. Nowością tą jest tryb Share Play, który umożliwia użytkownikowi zaproszenie znajomych do gry, nawet jeśli oni sami jej nie posiadają, w celu wspólnego pokonania trudnego fragmentu bądź konkurowania w grze wieloosobowej.

Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.

Sony Computer Entertainment Europe Ltd. (SCEE) ogłosiło serię nowości na PlayStation®4 (PS4™), w tym szeroką gamę ekskluzywnych gier zarówno od SCE Worldwide Studios (SCE WWS), jak i od producentów oraz wydawców third-party, a także Aktualizację Oprogramowania Systemowego 2.0, która niesie ze sobą przełomowe, nowe funkcje, kładąc nacisk na dostarczanie nowych wrażeń z rozgrywki.

Podczas odbywających się w Kolonii targów Gamescom SCEE zaprezentowało nowość w systemie społecznościowym, stanowiącym serce PS4. Nowością tą jest tryb Share Play, który umożliwia użytkownikowi zaproszenie znajomych do gry, nawet jeśli oni sami jej nie posiadają, w celu wspólnego pokonania trudnego fragmentu bądź konkurowania w grze wieloosobowej.

Ogłoszono również szereg nowych ekskluzywnych tytułów na PS4, w tym horror – Until Dawn™, oferujący graczom interaktywną rozgrywkę, na którą mogą mieć wpływ, oraz WiLD od Wild Sheep nowego studia Michaela Ancela. Zapowiedziano również takie gry, jak The Tomorrow Children™ od „starych wyjadaczy” z Q-Games, Alienation stworzoną przez Housemarque, i Tearaway™Unfolded, opracowaną na podstawie obsypanego nagrodami tytułu na PlayStation®Vita (PS Vita). Ale to nie wszystko. Czekamy też na całkiem nowe gry na PS4, w tym Zaginięcie Ethana Cartera od studia The Astronauts, Hollow Point i Rune Master od Paradox Interactive, Hell Blade od Ninja Theory i PT od studia 7780s, wszystkie trzymające się dominującego w PlayStation® motywu innowacyjności.

Oprócz nowych gier SCEE ogłosiło również plany rozwoju innowacyjnego ekosystemu PlayStation w Europie, w tym wersję beta PlayStation™Now, która ma pojawić się w Wielkiej Brytanii w 2015, dodatkowo, 14 listopada, na rynku europejskim i w krajach używających standardu PAL pojawić się ma PlayStation®TV, dostępna w cenie zaledwie 99 €.

Podczas konferencji przedstawiono nowinki w rozwoju systemu PS4 – celem jest rozbudzenie wyobraźni, ale również umożliwienie wglądu do ekscytującego świata projektowania gier. Jim Ryan, prezes oraz dyrektor zarządzający SCEE, rozpoczął prezentację słowami: Zawsze traktowaliśmy rynek europejski z należytą powagą i jednoczesną fascynacją tym, jak chętnie Europejczycy przyjmują najbardziej oryginalne, nietypowe i zaskakujące z oferowanych przez nas rozwiązań.

Producenci third-party dorównywali entuzjazmem ekipie PlayStation, prezentując takie tytuły, jak Destiny, która powstała ze współpracy Bungie i Activision, Day Z od Bohemia Interactive, Shadow of Mordor od Warner Bros. Interactive i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pokazywany na targach przez Konami Digital Entertainment.

KONFERENCJA PLAYSTATION NA GAMESCOM 2014 – PODSUMOWANIE

Tegoroczna konferencja, skoncentrowana w głównej mierze na potrzebach graczy, wystartowała, jeszcze zanim Jim Ryan wkroczył na scenę, wraz z ogłoszeniem nowych tytułów od SCE WWS, które wyjść mają w ciągu najbliższych sześciu miesięcy:

  1. inFamous™: First Light – samodzielny dodatek do inFamous™: Second Son.
  2. The Order: 1886™ – utrzymane w konwencji kinowej arcydzieło studia Ready at Dawn.
  3. LittleBigPlanet™3 – oferująca zadziwiające możliwości tworzenia, dostępne dla SackBoya™ i jego nowych przyjaciół.
  4. Oraz dynamiczny pokaz rozgrywki w wyczekiwanym tytule Bloodborne™ od legendarnego Hidetaki Miyazakiego z FROM Software.
  5. Ekipa PlayStation kontynuowała prezentację innowacyjności i wyobraźni producentów z całego świata, podkreślając ich entuzjazm do pełnego wykorzystania potencjału PS4 w celu uzyskania prawdziwie przełomowych efektów. Przedstawiono szereg unikalnych, wciągających i nietypowych nowinek, które dały obraz ogromnego wyboru oferowanego społeczności PS4:
  6. Zalew ekscytujących nowości przedstawił Dylan Cuthbert z renomowanego studia Q-Games, prezentując najnowszy tytuł – The Tomorrow Children. Gra stanowi pięknie przedstawione wyobrażenie świata przyszłości, będącego pokłosiem nieudanego radzieckiego eksperymentu z lat 60. Gracze, współpracując podczas odkrywania świata, wydobywania surowców, tworzenia przedmiotów, a także walcząc, starają się przywrócić ludzkości jej dawną chwałę.
  7. Zapowiedziano wydanie Zaginięcia Ethana Cartera, od niezależnego studia The Astronauts, na PS4. Zaginięcie Ethana Cartera to skupiona na fabule eksploracyjna gra przygodowa. Gra jest zaprezentowana z perspektywy pierwszej osoby w celu zagłębienia gracza w fabule, a tym samym umożliwienie eskapistycznego doświadczania sekretów innego świata.
  8. Mike Bithell, niezależny producent i twórca rozchwytywanego przez krytyków Thomas Was Alone, zaprezentował zwiastun swojego najnowszego dzieła Volume, które wyjdzie na PS4 jeszcze w tym roku.
  9. Volume to skradanka, w której nacisk położono na aspekt słuchowy. Jest umiejscowioną w niedalekiej przyszłości adaptacją legendy o Robin Hoodzie, powstałą z udziałem Danny’ego Wallace’a i Charliego McDonnella.
  10. Studio Paradox zapowiedziało dwa nowe tytuły, które pojawiają się w pierwszej kolejności na PS4 – Hollow Point i Rune Master.
  11. Dean Hall z Bohemia Interactive ogłosił wydanie na PS4 Day-Z – hitowego tytułu zombie-survival.
  12. Zapowiedziano, że Hell Blade od studia Ninja Theory dostępna będzie najpierw na PS4.
  13. Przedstawiony został nowy trailer RIME studia Tequila Works, urzekając publiczność kunsztowną estetyką i tajemniczym światem gry.
  14. Ogłoszono, że osiem dodatkowych gier niezależnych wyjdzie najpierw na PS4.
  15. SCEE zademonstrowała również, jak rozkwit współpracy pomiędzy producentami o różnych profilach i specjalnościach zaowocował rozmaitością nowych gier na PS4.
  16. Eric Hirschberg, dyrektor naczelny Activision Publishing, i Jonty Barnes z legendarnego Bungie przedstawili najnowszy zwiastun Destiny, prezentujący rozgrywkę wieloosobową na ogromną skalę.
  17. Dzięki współpracy z Warner Bros. Interactive gracze PS4 będą mieli dostęp do ekskluzywnych treści w nadchodzącej w tym roku grze action adventure Shadows of Mordor.
  18. Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Ubisoft, zademonstrował możliwości, jakie daje pojawiający się w Far Cry 4 tryb Keys to Kyrat.
  19. Hideo Kojima, prezes Kojima Productions, wkroczył na scenę i w zaskakujący sposób zaprezentował swój nadchodzący hit Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.
  20. Grywalny teaser PT jest obecnie dostępny do ściągnięcia wyłącznie z PS Store.
  21. Równie kluczowa dla zabawy oferowanej przez PlayStation jest technologia, na której się opiera, czyli jej system społecznościowy. SCEE ogłosiło zmiany oprogramowania systemowego obiecujące nowe, przełomowe sposoby interakcji z globalną społecznością graczy.
  22. Aktualizacja Oprogramowania Systemowego 2.0 – startująca jesienią – doszlifowuje najwyższej jakości innowacje, których gracze nauczyli się oczekiwać od PlayStation, dzięki nowym funkcjom kładącym jeszcze większy nacisk na dzielenie się i interakcję.
  23. Przełomowy tryb Share Play został zapowiedziany jako główna funkcja oferowana przez aktualizację oprogramowania. Umożliwia on graczom zaproszenie znajomych do rozgrywki, nawet jeśli zaproszona osoba nie posiada danej gry. Nieważne, czy chodzi o pomoc w przejściu trudnego fragmentu, czy rozegranie wieloosobowego starcia, Share Play to całkiem nowy sposób dzielenia się interaktywną zabawą z przyjaciółmi.

Inne nowości to:

  1. Możliwość wrzucania nagrań z gry prosto na YouTube i oglądanie ich przez aplikację PS4 YouTube Player
  2. SCEE ujawniło plany rozszerzenia ekosystemu PlayStation na rynki europejskie w ciągu nadchodzących miesięcy.
  3. Wersja beta PlayStation Now pojawi się w Wielkiej Brytanii w 2015, torując drogę dla bogatej biblioteki gier na PS3 i zapewniając innowacyjny poziom usług wszystkim graczom.
  4. SCEE ogłosiło plany wprowadzenia PlayStation TV na rynek europejski, jak i do krajów używających standardu PAL 14 listopada, w cenie zaledwie 99 €, w co wliczone są trzy gry. PlayStation TV to system korzystający z funkcji gra zdalna, który umożliwia użytkownikom granie na wybranym ekranie telewizyjnym w gry na PS4. PlayStation TV daje graczom dostęp do szerokiej gamy znanych i lubianych gier na PS Vita, PSP i PS One, dopełniając tym samym możliwości oferowane przez grę zdalną na PS4.
  5. Project Morpheus, po raz pierwszy udostępniony publice właśnie na targach Gamescom, stanowi część starań PlayStation mających na celu przekraczanie dotychczas znanych granic grywalności poprzez angażującą rozgrywkę na nieznaną dotychczas skalę. Gracz zostaje zanurzony w wirtualną rzeczywistość w pełnej perspektywie 360 stopni.
  6. Michael Denny, starszy wiceprezes SCE WWS, zaprezentował jeszcze więcej ekskluzywnych gier first-party na PS4.
  7. Zaprojektowana, by w pełni wykorzystać możliwości PS4, Until Dawn to prawdziwa gra grozy nowej generacji umożliwiająca użytkownikom kształtowanie interaktywnej rozgrywki, dostosowującej się do działań graczy.
  8. Paul Rustchynsky z Evolution Studios przedstawił społecznościowe serce DRIVECLUB, tytułu, który ma zrewolucjonizować gry wyścigowe.
  9. Wiadomo już, że hitowa platformówka na PS Vita – Tearaway – doczeka się całkiem nowej odsłony na PS4 pod postacią Tearaway Unfolded. Gra tworzona jest od podstaw po to, aby w pełni wykorzystać moc PS4 i możliwości bezprzewodowego kontrolera DUALSHOCK®4, serwując graczom jeszcze bardziej angażujący poziom interakcji i większy, piękniejszy świat do odkrywania.
  10. Michael Denny zamknął pokaz prezentacją dwóch całkiem nowych, opracowywanych w Europie, ekskluzywnych gier na PS4.
  11. Alienation, produkcji świetnego studia Hausemarque, twórców hitowego tytułu shoot-em-up na PS4 – RESOGUN.
  12. WiLD, gra survival adventure oferująca użytkownikom nieograniczoną interakcję on-line z rozległym celtyckim światem sprzed 10 000 lat. Nowoczesna przygoda zmuszająca graczy do zmierzenia się z pierwotnym pięknem i okrutną potęgą przyrody, oferująca złożoną rozgrywkę w żywej społeczności, w której każda postać bądź zwierzę może być innym graczem. Opracowywania przez Wild Sheep, nowe studio europejskie, WiLD opiera się na mocy i dzieleniu, dwóch kluczowych aspektach filozofii PS4.