Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 sierpnia 2014, 09:35

autor: Piotr Doroń

Zombie Defense – milion pobrań polskiego, postapokaliptycznego tower defense

Zombie Defense - zombiakowe tower defense autorstwa Mirosława Dymka, byłego prezesa studia Reality Pump - zostało pobrane na platformie Google Play przez niemal milion osób. Co spowodowało, że produkcja traktowana jako eksperyment odniosła tak duży sukces?

Zarobki twórców gier mobilnych to jeden z tych tematów, który budził, budzi i będzie budzić niemałe emocje. Swoje trzy grosze postanowił wtrącić Mirosław Dymek, były prezes studia Reality Pump, pracujący obecnie nad aplikacjami mobilnymi w krakowskiej firmie Yakumama. W wywiadzie dla serwisu gry-online.pl współtwórca marki Polanie podzielił się swoim doświadczeniem w tym zakresie. Dokonał tego na przykładzie Zombie Defense – produkcji free-to-play przeznaczonej na smartfony i tablety z systemem Android, która z dnia na dzień zyskuje na popularności.

Zombie Defense to strategia z podgatunku tower defense osadzona w realiach postapokaliptycznych. Gracz przejmuje w niej kontrolę nad oddziałem specjalnym, zarządza nim (inwestując w nowe umiejętności oraz broń) i bierze udział w misjach polegających na odpieraniu ataków hord zombie. Mirosław Dymek stworzył grę po godzinach, traktując ją raczej jako eksperyment, aniżeli potencjalne źródło dodatkowego zarobku. Jak się jednak okazało, produkcja skrojona pod graczy mobilnych przypadła im do gustu i obecnie liczba jej pobrań na platformie Google Play przekroczyła milion.

Gra cieszy się sporą popularnością, ponieważ nie udaje tytułu free-to-play, a nim faktycznie jest. Rozgrywkę można toczyć bez sięgania do kieszeni – mikropłatności służą jedynie temu, by przyspieszyć rozwój drużyny, ewentualnie po to, aby pozbyć się wewnętrznych reklam. Ostatecznie banery reklamowe i zakupy w aplikacji przynoszą Dymkowi identyczny przychód. Według Dymka Zombie Defense podoba się również dlatego, że nie sprawia graczom problemów – sterowanie i poziom trudności są dopasowane do realiów mobilnych, co w przypadku innych gatunków, np. strzelanek, często szwankuje – i jest regularnie rozbudowywane o nową zawartość.

Po dodatkowe szczegóły zapraszamy Was do wywiadu z Mirosławem Dymkiem. Twórca opowiada w nim o przychodach z reklam w grach mobilnych, wymienia zalety silnika Unity, zachęcając początkujących deweloperów do zainteresowania się tą technologią, oraz ujawnia plany na przyszłość. Do tych ostatnich należy przede wszystkim nowa wersja strategii czasu rzeczywistego Polanie, mająca trafić w 2016 roku na PC oraz urządzenia mobilne z systemami Android i iOS.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej