Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2014, 10:25

autor: Kamil Zwijacz

Doom - gra nie zostanie pokazana szerszej publiczności w tym roku

Fani wyczekujący oficjalnej prezentacji czwartej odsłony serii Doom muszą uzbroić się w cierpliwość. Jak poinformował Pete Hines, wiceprezes ds. PR-u w firmie Bethesda Softworks, gra prawdopodobnie nie doczeka się formalnej prezentacji w tym roku, gdyż studio id Software nie jest jeszcze na nią gotowe. Możemy jedynie liczyć, że komuś udało się nagrać pokaz na imprezie QuakeCon i zechce się nim podzielić.

Kilka dni temu podczas imprezy QuakeCon studio id Software pokazało nową odsłonę Dooma uczestnikom wydarzenia. Zgodnie z wcześniejszym zapewnieniem, prezentację obejrzały tylko osoby znajdujące się na evencie w Dallas i do dziś w sieci nie można znaleźć żadnego nagrania. Dodatkowo wydaje się, że w ogóle nie będzie nam dane obejrzeć rozgrywki z czwartego Dooma w tym roku. W rozmowie z przedstawicielem serwisu PCGamer Pete Hines, wiceprezes ds. PR-u w firmie Bethesda Softworks, stwierdził, że gra nie jest jeszcze gotowa do „formalnej zapowiedzi” i jeżeli coś w międzyczasie nie wycieknie, to nie ujrzymy strzelanki FPP na oczy prawdopodobnie do przyszłego roku.

Doom - strzelanka nie zostanie pokazana w tym roku - ilustracja #1
Doom w skrócie:
  • Czwarta odsłona kultowej serii strzelanek FPP
  • Nad grą pracuje studio id Software
  • Tytuł działać ma w oparciu o technologię idTech 6
  • Ukaże się nie wcześniej, niż w przyszłym roku

Wyjaśniono również dlaczego projekt pokazano uczestnikom QuakeCon, skoro nie jest jeszcze gotowy do oficjalnych prezentacji. Hines wyjaśnił, że w ten sposób postanowiono rozwiać wątpliwości dotyczące gry i studia id Software. Jednocześnie nie chciano, by tegoroczny QuakeCon był kolejnym bez Dooma, a tak by się stało, gdyby firma pragnęła pokazać dopracowany build, bo po prostu nie zdążyłaby z jego przygotowaniem.

„Chcieliśmy pokazać coś fanom id Software, coś co da im pewność, że to ciągle jest studio, które robi fajne rzeczy, tworzy grę, w którą chcesz zagrać i podchodzi do Dooma z szacunkiem, którego oczekujesz” – stwierdził Hines.

id Software upiekło więc dwie pieczenie na jednym ogniu – pokazało grę najwierniejszym fanom, pozostałe osoby, dzięki relacjom uczestników QuakeCon, dowiedziały się o niej kilku ciekawostek, a jednocześnie nikt z firmy nie musi się teraz tłumaczyć dlaczego np. komputer zawiesił się podczas prezentacji, dlaczego animacja niekoniecznie była płynna, itd. Czekaliśmy tyle lat, to poczekamy jeszcze kilka miesięcy, a na pocieszenie zawsze można obejrzeć teaser z targów E3.