Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2014, 21:19

Nowy Train Simulator powstanie na silniku Unreal Engine 4

Studio Dovetail Games (szerzej znane jako RailSimulator.com) zapowiedziało nową odsłonę serii Train Simulator. Informacje na jej temat są jeszcze skromne, ale dowiedzieliśmy się przynajmniej, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 4, a jej premiera nastąpi najwcześniej w 2015 roku. Co ciekawe, mimo wprowadzenia na rynek nowego tytułu, twórcy nie zamierzają zaprzestać wspierania gier opartych na starej technologii.

Seria Train Simulator w skrócie:
  • Producent: RailSimulator.com / Dovetail Games
  • Gatunek: symulator kolei
  • Istnieje od: 2007 (znana też jako Rail Simulator i RailWorks)
  • Ostatnia odsłona: Train Simulator 2014 (wrzesień 2013 – PC)

Pod koniec ubiegłego roku świat miłośników wirtualnej kolei obiegła wieść, że produkowana przez australijskie studio N3V Games seria Trainz Simulator przesiada się na „next-genowy” silnik graficzny (E2) i wraz z grą opatrzoną podtytułem A New Era rozpoczyna nowy rozdział w historii cyklu. W tej sytuacji nietrudno było przewidzieć, że największy konkurent TrainzTrain Simulator od brytyjskiego zespołu RailSimulator.com – nie pozostawi posunięcia rywala bez reakcji, lecz na konkretne informacje przyszło nam czekać pół roku z okładem. Wczoraj Dovetail Games (pod taką nazwą funkcjonuje na rynku RailSimulator.com) zapowiedziało nową odsłonę Train Simulator, uzupełniając anons o wieść, że powstanie ona w oparciu o silnik Unreal Engine 4.

Na wypadek, gdybyście nie doczytali – Dovetail Games to „biznesowa” nazwa studia znanego szerzej jako RailSimulator.com.
Na wypadek, gdybyście nie doczytali – Dovetail Games to „biznesowa” nazwa studia znanego szerzej jako RailSimulator.com.

Obwieszczenie ze strony dewelopera było nad wyraz skromne – nie zawierało nawet pełnego tytułu omawianej gry – lecz paru dodatkowych informacji dostarczył nam przeprowadzony przez serwis Engine Driver wywiad z Mattlem Peddlesdenem, projektantem technicznym nowej generacji (ang. next-gen technical designer) przy serii Train Simulator. Dowiedzieliśmy się w ten sposób przede wszystkim tego, że z powodu dużej ilości pracy, jaka czeka dewelopera, premiera nowego symulatora nastąpi najpewniej nie wcześniej niż w przyszłym roku.

Ponadto twórca ujawnił, że mimo wprowadzenia na rynek gry nowej generacji, nie ustanie wsparcie dla dotychczas wydanych tytułów. Peddlesden nazwał wręcz nowego Train Simulatora „opcjonalnym ulepszeniem” dla fanów, którzy mają słabe komputery i/lub zdążyli zgromadzić wielką kolekcję dodatków w grach opartych na starym silniku. Co więcej, deweloper zapewnił, że twórcy dołożą starań, aby nowa wersja narzędzi moderskich (do tworzenia tras, zadań etc.), oparta na Unreal Engine 4, trafiła w ręce użytkowników tak szybko, jak to możliwe.

Nowy Train Simulator powstanie na silniku Unreal Engine 4 - ilustracja #2Na marginesie warto wspomnieć, że nowy Train Simulator to nie jedyna gra, jaką zapowiedziało dzisiaj Dovetail Games. Drugą produkcją – będącą w bardziej zaawansowanym stadium prac niż symulator kolei – jest Dovetail Games Fishing. Jak sam tytuł wskazuje, mamy tu do czynienia z gratką dla miłośników wędkarstwa. Również ta pozycja powstaje przy użyciu silnika Unreal Engine 4, a jej docelową platformą sprzętową są wstępnie pecety. Premiera gry w tej wersji nastąpi pod koniec bieżącego roku.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej