Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 czerwca 2014, 12:19

Kojima: Metal Gear Solid V nie będzie sandboksem

Hideo Kojima, twórca nadchodzącego Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, w rozmowie z portalem CVG stwierdził, że jego dzieło nie będzie sandboksem - otwarty świat to jedynie narzędzie do stworzenia w grze pełnej swobody infiltracji.

Niespełna rok temu pisaliśmy o Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jako o prawdziwym sandboksie nowej generacji. Hideo Kojima, reżyser, scenarzysta, designer i producent gry podkreśla jednak, że takie nazywanie jego nadchodzącej produkcji jest nie do końca poprawne, bo choć piąta część serii rzeczywiście będzie się toczyć w otwartym świecie, to nie można jej porównywać do wrażeń z Grand Theft Auto V czy Red Dead Redemption.

Otwarty świat w The Phantom Pain posłuży jako narzędzie do zbudowania prawdziwej swobody wykonywania misji. - Kojima: Metal Gear Solid V nie będzie sandboksem - wiadomość - 2014-06-13
Otwarty świat w The Phantom Pain posłuży jako narzędzie do zbudowania prawdziwej swobody wykonywania misji.

W rozmowie z CVG podczas E3 Kojima stwierdził, że zamiast skupiać się na tworzeniu dzieła naprawdę sandboksowego woli zaprezentować graczom tytuł, który da im zupełną swobodę w wykonywaniu kolejnych zleceń. The Phantom Pain nie pozwoli nam na beztroskie przechadzanie się po ogromnym, zróżnicowanym świecie i robienie tego, na co akurat mamy ochotę: to nadal gra o misjach szpiegowskich i to one będą najważniejsze. Zamiast tego twórcy rzucą nas na wielkich rozmiarów (dwieście razy większy od Ground Zeroes!) obszar, na którym musimy wypełnić jakieś zadanie: zniszczyć budynek, aresztować lub zabić konkretnego przeciwnika czy odzyskać dokumenty. Natomiast to, w jaki sposób i o jakiej porze dnia zajmiemy się danym zleceniem, zależy już tylko i wyłącznie od nas.

Kojima wspomniał także, że nie chce, by nowy Metal Gear Solid ze względu na swój otwarty świat był porównywany do takich produkcji, jakie tworzy chociażby Rockstar. Choć Japończyk przyznał, że GTA V wzbudziło jego podziw, nie ma zamiaru iść tą samą ścieżką – jego cel to zrobić grę z całkowitą swobodą infiltracji i właśnie tym zachwycić graczy. Aktywności poza główną linią fabularną będą za to mocno ograniczone.

Nachodzące Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to kolejna część kultowej serii skradanek, a przy tym pierwsza odsłona cyklu rozgrywająca się w otwartym świecie. Swego rodzaju wstępem do gry było wydane w marcu Ground Zeroes. Premiera najnowszej produkcji Kojimy ma mieć miejsce już w przyszłym roku na PC, Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One oraz PlayStation 4.

  1. Oficjalna strona internetowa serii Metal Gear Solid
  2. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain w Encyklopedii Gier

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej