Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 czerwca 2014, 12:30

autor: Marcin Skierski

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - gameplay ze Snake'em w kartonie

W sieci pojawił się krótki film, w którym Hideo Kojima pokazał fragment rozgrywki w grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Materiał wideo zdradza, że do serii powróci kultowa dla fanów możliwość chowania się kartonach.

Hideo Kojima ze studia Kojima Productions zaprezentował trwający półtorej minuty fragment rozgrywki z gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Jest to drobny przedsmak tego, co będziemy mogli zobaczyć za kilka dni na targach E3, gdzie produkcja powinna zostać szerzej pokazana. Udostępniony materiał wideo prezentuje jedną z pustynnych lokacji, do jakiej Snake (znany też jako Big Boss) trafi w nadchodzącej produkcji. Dla wielu fanów najważniejszym wnioskiem wyniesionym z filmu będzie fakt, że do serii powraca kultowe chowanie się w kartonie. Niczym we wcześniejszych odsłonach, Snake będzie mógł ukrywać się przed przeciwnikami w takim pudle. Opcji tej zabrakło w Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Nową funkcją w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jest możliwość natychmiastowego wyskoczenia przez górną część kartonowego pudła i chowania się z powrotem.

W marcu bieżącego roku na rynku zadebiutowała gra Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, stanowiąca prolog do wydarzeń mających miejsce w nadchodzącym Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Wydana już produkcja spotkała się ze sporą liczbą kontrowersji. Miały one związek głównie z krótkim czasem potrzebnym na ukończenie głównego wątku fabularnego (można to było zrobić w godzinę, a speedrunerzy robili to nawet w kilka minut). Pod względem rozgrywki tytuł prezentował się jednak dobrze, co staraliśmy się przedstawić w recenzji gry-online.pl.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain to pełnoprawna, kolejna odsłona serii, znacznie bardziej rozbudowana od dostępnego na rynku prologu. Otrzymamy w niej otwarte lokacje do eksploracji i wielowątkową fabułę, choć opartą na mniejszej liczbie scenek przerywnikowych, niż przyzwyczaiły nas do tego starsze części cyklu. Gra ukaże się najwcześniej w 2015 roku na PlayStation 4, PlayStation 3, Xboksie One oraz Xboksie 360.