Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 maja 2014, 09:44

autor: Adrian Werner

Premiera Dragon Quest VIII – klasyczne jRPG na iOS i Androidzie

Na App Store i Google Play zadebiutowało Dragon Quest VIII, czyli konwersja jednego z najlepszych japońskich RPG-ów minionej dekady, który pierwotnie ukazał się na konsoli Sony PlayStation 2.

Nadszedł wreszcie dzień, na którzy fani japońskich RPG-ów czekali od dawna. Do sprzedaży trafiła bowiem mobilna wersja Dragon Quest VIII, czyli jednego z największych przebojów w tym gatunku minionej dekady.

Dragon Quest VIII na App Store

Dragon Quest VIII na Google Play

Gra dostępna jest na urządzenia z systemami iOS oraz Android i na obu kosztuje około 82 złote. Jak na produkcję mobilną jest to bardzo duża kwota, ale warto pamiętać, że mamy tu do czynienia z rozbudowanym tytułem, w którego kampanię można spokojnie włożyć grubo ponad sto godzin. Warto wspomnieć, że autorzy nie dodali oczywiście żadnych mikropłatności.

Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King zadebiutowało w Japonii w 2004 roku na PlayStation 2 i do dzisiaj gra pozostaje najwyżej ocenianą odsłoną cyklu. W ciągu raptem trzech tygodni mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni zakupili ponad 3 mln egzemplarzy, a do 2008 roku sprzedaż łączna (a więc wliczając Europę i Stany Zjednoczone) przekroczyła 5 mln.

Fanom przypadł do gusty skok w trzeci wymiar, zwłaszcza że dzięki zastosowaniu techniki cel shadingu autorom udało się utrzymać kreskówkową stylistykę, w której projekty postaci opracował ojciec serii Dragonball Akira Toriyama. Grafika 3D umożliwiła wprowadzenie pełnej swobody eksploracji świata, a turowe bitwy przestały być rozgrywane z perspektywy pierwszej osoby. Mocną stroną projektu okazała się rozbudowana fabuła, doceniano także ciekawe osobowości członków drużyny.

Sądząc po pierwszych recenzjach, mobilna wersja Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King jest prawdziwym sukcesem. Twórcy podjęli ryzykowną decyzje o przestawieniu gry w tryb portretowy, bez możliwości jego zmiany, ale takie rozwiązanie umożliwiło opracowanie interfejsu, w którym całą grą możemy sterować za pomocą jednej ręki.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej