Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 24 maja 2014, 06:37

autor: Adrian Werner

Sukces Kicktartera Exogenesis: Perils of Rebirth

Sukcesem zakończył się Kickstarter projektu Exogenesis: Perils of Rebirth. Będzie to hybryda przygodówki i gry typu visual novel, której akcja osadzona zostanie w postapokaliptycznej Japonii. Produkcja zmierza na PC, PlayStation Vita i urządzenia mobilne.

W Exogenesis: Perils of Rebirth zagramy pod koniec roku. - Exogenesis: Perils of Rebirth - sukces Kicktartera postapokaliptycznej przygodówki w stylu Zero Escape - wiadomość - 2014-05-24
W Exogenesis: Perils of Rebirth zagramy pod koniec roku.

Kolejna pozycja dołączyła do długiej listy produkcji, które sukcesem zakończyły zbiórki na serwisie Kickstarter. Tytułem tym jest przygodówka Exogenesis: Perils of Rebirth, będąca debiutanckim projektem zlokalizowanego na Filipinach studia Kwan. W ciągu trwającej miesiąc akcji autorom udało się zgromadzić 56 tysięcy dolarów, czyli prawie dwa razy więcej niż wynosił cel minimalny, który ustalono na poziomie 36 tys. dolarów. Początkowo w planach była jedynie wersja pecetowa, ale dzięki zgromadzeniu dodatkowych środków możliwe będzie opracowanie również wydań na konsolę przenośną PlayStation Vita oraz urządzenia mobile z systemami iOS i Android. Premiera wydania komputerowego ma nastąpić w grudniu tego roku, a pozostałe ukażą się w późniejszym terminie.

Akcja osadzona zostanie w postapokaliptycznej Japonii. W 2069 roku grupa Durchhalten określająca siebie mianem łowców skarbów (a uważana za szabrowników przez całą resztę świata) natknęła się na ślad potężnego, ale bliżej nieokreślonego artefaktu. Niestety, brak doświadczenia spowodował, że podczas eksplorowania jednej z ruin dziewczyna imieniem Miho aktywowała pułapkę i błąd ten przypłaciła życiem. Tragedia ta doprowadziła do rozwiązania całej grupy. Tylko brat zmarłej Yu (w tej roli my) kontynuował poszukiwania. Dwa lata później odkrył wreszcie, że wspomnianym artefaktem jest skonstruowana przez dawną ludzką cywilizację Arka Noego, która według legend posiada moc odtworzenia wszystkiego, co istniało w przeszłości. Bohater postanawia odnaleźć skarb i użyć go do wskrzeszenia siostry. Nie będzie jednak w stanie zrobić tego sam, więc wpierw zmuszony zostanie do ponownego zwerbowania byłych członków Durchhalten.

Głównym źródłem inspiracji autorów jest seria Ace Attorney oraz gra Zero Escape. Oznacza to, że Exogenesis: Perils of Rebirth ma być hybrydą tradycyjnej przygodówki i gatunku określanego mianem visual novel. Styl opowiadania historii wzorowany będzie na tej drugiej kategorii. Podczas rozgrywki gracz zajmie się więc biernym śledzeniem obszernej narracji i co pewien czas będzie musiał wybrać jedną z kilku alternatywnych akcji. Te decyzje skierują historię na jedną z kilku oddzielnych ścieżek fabularnych, z których każda posiadać ma unikalne wątki oraz odrębne zakończenie. To spowoduje, że aby zobaczyć wszystko co gra ma do zaoferowania będziemy musieli przejść ją kilka razy.

Jednocześnie, w przeciwieństwie do typowych produkcji typu visual novel, Exogenesis: Perils of Rebirth zaoferuje również silne elementy przygodówkowe, wymagające eksplorowania lokacji oraz rozwiązywania typowych zagadek. Łamigłówek będzie sporo i wszystkie one mają być ściśle powiązane z fabułą.

Jak to wszystko prezentuje się w akcji możecie przekonać się samodzielnie pobierając wersję demonstracyjną gry:

  1. Exogenesis: Perils of Rebirth – pobierz wersję demonstracyjną
  2. Exogenesis: Perils of Rebirth – strona oficjalna gry
  3. Exogenesis: Perils of Rebirth – strona Kickstartera

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej