Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 28 lipca 2015, 16:00

autor: Góral

Call of Duty: Advanced Warfare - kompendium wiedzy [aktualizacja: dodatek Reckoning]

W kompendium wiedzy znajdziecie wszystkie ujawnione do tej pory informacje dotyczące gry FPS Call of Duty: Advanced Warfare od studia Sledgehammer Games. W artykule znajdują się szczegóły fabularne, opis rozgrywki i różne ciekawostki. Kompendium będzie stale aktualizowane wraz z pojawianiem się kolejnych detali.

Akcja Call of Duty: Advanced Warfare rozgrywa się w roku 2054. - Call of Duty: Advanced Warfare - kompendium wiedzy [aktualizacja: dodatek Reckoning] - wiadomość - 2015-07-28
Akcja Call of Duty: Advanced Warfare rozgrywa się w roku 2054.
Spis treści:
  • 1. Informacje ogólne
  • 2. Fabuła
  • 3. Rozgrywka
  • 4. Technologia (4.1. Wymagania sprzętowe, 4.2. Rozdzielczość na konsolach)
  • 5. Multiplayer (5.1. Dodatkowe informacje, 5.2. Dedykowane serwery, informacje o mapach, broniach)
  • 6. Ciekawostki (6.1. Odbiór mediów, 6.2. Sprzedaż)
  • 7. Dodatki (7.1. Havoc, 7.2. Ascendance, 7.3. Supremacy, 7.4. Reckoning)
  • 8. Multimedia

1. Informacje ogólne

Call of Duty: Advanced Warfare to kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier wideo, po raz pierwszy stworzona samodzielnie przez studio Sledgehammer Games, założone przez byłych pracowników Visceral Games (zespół odpowiedzialny za horror sci-fi Dead Space). Akcja strzelanki przenosi nas w przyszłość, do roku 2054. Gracz wciela się w członka oddziału wojskowego, działającego na usługach ATLAS Corporation. Jedną z największych nowinek jest wykorzystywanie przez żołnierzy modyfikowalnych egzoszkieletów, zapewniających większą siłę oraz sprawność bojową. Call of Duty: Advanced Warfare ukazało się na konsolach Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One, PlayStation 4 oraz komputerach PC 4 listopada 2014 roku.

Aktualizacja #1: Uzupełniliśmy kompendium o ujawnione kilka dni temu informacje dotyczące zastosowanego silnika. Znajdziecie je w dziale „Technologia”.

Aktualizacja #2: Uzupełniliśmy kompendium o informacje ujawnione podczas targów E3. Znajdziecie je w dziale „Rozgrywka” wraz z nowym fragmentem gameplayu.

Aktualizacja #3: Uzupełniliśmy kompendium o informacje ujawnione podczas targów Gamescom. Znajdziecie je w działach „Multiplayer”, „Rozgrywka” i „Ciekawostki”.

Aktualizacja #4: Uzupełniliśmy kompendium o dodatkowe informacje na temat multiplayera. Znajdziecie je w podpunkcie 5.1.

Aktualizacja #5: Uzupełniliśmy kompendium o minimalne wymagania sprzętowe (dział 4.1), informacje o darmowej aktualizacji na nową generację (dział 6) oraz multimedia.

Aktualizacja #6: Uzupełniliśmy kompendium o zalecane wymagania sprzętowe (dział 4.1), oraz o kolejne informacje dotyczące multiplayer (dział 5.2).

Aktualizacja #7: Dokonaliśmy popremierowej aktualizacji kompendium. Odpowiednie informacje znajdziecie w dziale 4.2, 6.1 i 7.

Aktualizacja #8: Dodaliśmy kolejne informacje dotyczące popularności produkcji i dodatków (działy 6.2 i 7).

Aktualizacja #9: Informacje o popularności gry w USA oraz o dodatku Havoc (działy 6.2 i 7.1).

Aktualizacja #10: Dodatek Ascendance (dział 7.2).

Aktualizacja #11: Dodatek Supremacy (dział 7.3).

Aktualizacja #12: Dodatek Reckoning (dział 7.4).

2. Fabuła

Historia przedstawiona w Call of Duty: Advanced Warfare rozgrywa się w roku 2054, w świecie, w którym władze militarną sprawują korporacje. Największą z nich jest ATLAS Corporation, dowodzona przez Jonathana Ironsa. Powołał on do życia specjalny oddział doskonale przeszkolonych i wyposażonych w najnowsze gadżety żołnierzy, których zadaniem jest powstrzymanie organizacji terrorystycznej KVA, przeprowadzającej zmasowane ataki na wiele miast na całym świecie. Gracz wciela się w szeregowego Mitchella, przyjaciela Willa Ironsa, który jest synem Jonathana Ironsa.

3. Rozgrywka

Pod względem zabawy Call of Duty: Advanced Warfare nie różni się diametralnie od swoich poprzedników. Największą nowością są egzoszkielety (EXO suits). Dzięki nim nasz podopieczny zyskuje większe zdolności bojowe (siła, szybkość, umiejętność oddawania dalekich skoków, itd.), a wraz z postępami w kampanii zdobywamy punkty, przeznaczane na modyfikowanie i ulepszanie stroju. Dodatkowo podczas zabawy wykorzystujemy rękawice magnetyczne, pozwalające na przemieszczanie się po pionowych ścianach, system kamuflażu, rozstawiane w czasie bitwy osłony, wizjer korzystający z technologii rozszerzonej rzeczywistości, pojazdy unoszące się w powietrzu (hoverbikes), drony, czy też granaty służące do ujawniania pozycji przeciwników. Rozgrywka jest równie dynamiczna, co we wcześniejszych odsłonach, jednak twórcy pozwolili graczom na nieco więcej swobody.

Wykorzystanie futurystycznego uzbrojenia wpłynęło na zmiany w interfejsie gracza. Np. informacje o stanie magazynku broni umieszczone są teraz bezpośrednio na wyświetlaczu dołączonym do karabinu. Gra daje nam w ten sposób znać także o rodzaju amunicji, czy też konieczności przeładowania karabinu. Podobnie jest w przypadku granatów. Tym razem żołnierz nie nosi przy sobie kilku rodzajów (wybuchowe, ogłuszające, itd.), lecz jeden, którego funkcję ustala się w dowolnej chwili.

System kamuflażu oferowany przez egzoszkielet nie sprawia, że nagle wszyscy bohaterowie i wrogowie stają się niewidzialni, a my musimy posyłać kolejne kule na ślepo. Funkcje wykrywania przeciwników posiadają wspomniane wcześniej granaty, które mogą wysyłać pulsacyjną wiązkę, skanującą otoczenie. Również sam kombinezon oferuje taki tryb wizji, z tym wyjątkiem, że pozwala dostrzegać swoich sojuszników. Funkcje znacznie odświeżyły nie tylko singla, ale przede wszystkim multiplayer.

Wieloosobowa zabawa różni się nieco od tego, czym raczono nas do tej pory. Przede wszystkim mapy zostały zaprojektowane z myślą o funkcjach egzoszkieletów, które oferują także dopalacz, w praktyce przekładający się na podwójny skok, znany m.in. z Titanfalla. Co ciekawe, wiele osób zarzuca produkcji studia Respawn Entertainment zbytnie wzorowanie się na Call of Duty. Jak widać jednak, działa to także w drugą stronę.

Podczas targów Gamescom pokazano nowy, efektowny fragment kampanii dla jednego gracza, prezentujący m.in. jazdę samochodem, różne funkcje granatów, kilka modeli broni, itd. Stosowne nagranie wideo obejrzycie poniżej.

W Call of Duty: Advanced Warfare egzoszkielety można modyfikować. - Call of Duty: Advanced Warfare - kompendium wiedzy [aktualizacja: dodatek Reckoning] - wiadomość - 2015-07-28
W Call of Duty: Advanced Warfare egzoszkielety można modyfikować.

4. Technologia

Call of Duty: Advanced Warfare działa w oparciu o stworzoną od podstaw technologię, która jednak posiada niewielkie pozostałości silnika stosowanego we wcześniejszych odsłonach serii. Deweloperzy ze studia Sledgehammer Games zatroszczyli się przede wszystkim o nowe moduły odpowiedzialne za modelowanie grafiki trójwymiarowej, animacje, fizykę oraz systemy oprawy dźwiękowej. Wszystko to zapewnia znacznie lepsze wrażenia podczas grania, niż w przypadku pierwszej next-genowej odsłony serii – Call of Duty: Ghosts. Nowy silnik umożliwia ponadto generowanie 60 klatek animacji na sekundę i wykorzystany został jedynie w wersji na konsole Xbox One, PlayStation 4 i komputery PC. Edycje dedykowane Xboksowi 360 i PlayStation 3 wykorzystają znane od dawna rozwiązania.

4.1 Wymagania sprzętowe

Studio Sledgehammer Games wyjawiło minimalne wymagania sprzętowe Call of Duty: Advanced Warfare, które przedstawiają się następująco:

  • Procesor: Intel CoreTM i3-530 2.93 GHz / AMD PhenomTM II X4 810 2.80 GHz lub lepszy,
  • Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11, w tym Nvidia GeForce GTS 450 1GB / ATI (AMD) Radeon HD 5870 1GB lub lepsza,
  • Pamięć: 6 GB RAM,
  • Twardy dysk: 55 GB wolnego miejsca,
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7, 8, 8.1.

W porównaniu do Call of Duty: Ghosts zmianie uległy właściwie tylko polecane procesory (z Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ i AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ) oraz ilość wolnego miejsca potrzebnego na twardym dysku ( z 40 na 55 GB).

Znamy także zalecaną konfigurację:

  • Procesor: Intel Core i5-2500K (3.30 GHz),
  • Karta grafiki: z obsługą bibliotek DirectX 11, w tym NVIDIA GeForce GTX 760 4GB,
  • Pamięć: 8 GB RAM,
  • Twardy dysk: 55 GB wolnego miejsca,
  • System operacyjny: Windows 7/8/8.1 64-bit

4.2. Rozdzielczość na konsolach

Na forum Reddit Michael Condrey, współzałożyciel studia Sledgehammer Games, ujawnił, że produkcja w wersji na konsolę Xbox One działa w rozdzielczości minimum 1360x1080 pikseli (50% wzrost w porównaniu do Call of Duty: Ghosts, które działało na sprzęcie Microsoftu w rozdzielczości 720p) i jest skalowane do 1080p, a na PlayStation 4 tytuł może się pochwalić natywną rozdzielczością 1920x1080. Animacja obu wydań to 60 klatek na sekundę.

5. Multiplayer

W Call of Duty: Advanced Warfare zabawa wieloosobowa została utrzymana w duchu serii, ale doczekała się wielu zmian, związanych z możliwościami jakie dają egzoszkielety. W związku z tym podczas rozgrywki wykorzystujemy takie funkcje jak kamuflaż i podwójny skok. Gameplay, rozgrywany na niewielkich lub średnich mapach (na premierę przygotowano dwanaście lokacji), jest szybki, efektowny i dający dużo frajdy.

Znacznie rozbudowano zostanie system dostosowywania postaci - możliwych kombinacji jest przeszło 2 miliardy. U żołnierzy zmieniamy wiele rzeczy – od hełmów, przez koszulki i spodnie, aż po buty, ochraniacze na kolana, czy też sam egzoszkielet. Powrócił system Pick 10, jednak został on rozbudowany do miana Pick 13. Gracze wybierają scorestreaki i używają ich w swojej ulubionej klasie postaci. Dodatkowo po raz pierwszy w historii pojawiły się kooperacyjne scorestreaki. Wśród broni nie zabrakło futurystycznych narzędzi mordu, wykorzystujących wiązki skoncentrowanej energii. Nie trzeba ich przeładowywać, ale za to się nagrzewają. Oprócz tego udostępniono Virtual Firing Range – strzelnicę pozwalającą przetestować pukawki przed meczem.

Wśród dostępnych trybów znajduje się m.in. Capture the Flag, Hardpoint, Team Deathmatch, Domination, Search and Destroy oraz dwa zupełnie nowe – Uplink (wariacja na temat Capture the Flag, w którym bawimy się niewielkim satelitą, przypominającym piłkę) i Momentum (przejmowanie wyznaczonych punktów).

5.1. Dodatkowe informacje

W połowie września w sieci pojawiły się kolejne informacje dotyczące multiplayera gry Call of Duty: Advanced Warfare. Wyjaśniono m.in. zasady rządzące trybem Momentum, który jest reinkarnacją War z Call of Duty 3 i Call of Duty: World at War. Podczas rozgrywki gracze dzielą się na dwie drużyny, które starają się przejmować i utrzymywać punkty z flagami, rozmieszczone w prostej linii w różnych częściach mapy. Posiadanie kilku takich lokacji przekłada się na szybsze przejmowanie kolejnych flag.

Jedną z ujawnionych map jest Recovery na Hawajach. Rozgrywka na niej odbywa się na platformach zbudowanych na stokach wulkanu, który może wybuchnąć w czasie zabawy, wymuszając ewakuację w bezpieczną strefę mapy.

Co ciekawe, twórcy umożliwiają toczenie meczów bez wszystkich bajerów Advanced Warfare. Krótko pisząc, fani klasycznych wieloosobowych zmagań znanych z innych części Call of Duty, mogą walczyć bez egzoszkieletów, a co za tym idzie, bez możliwości wykonywania podwójnego skoku, itd. Nie zabrakło także split-screena, a dzięki funkcji Supply Drop w kampanii dla jednego gracza odblokujemy broń i inną zawartość do trybów wieloosobowych.

Podsumowanie wszystkich informacji dotyczących multiplayera znajdziecie na poniższym materiale wideo.

5.2. Dedykowane serwery, informacje o mapach, broniach itd.

Michael Condrey ze studia Sledgehammer Games potwierdził obecność dedykowanych serwerów w najnowszej odsłonie serii. Ma to zaowocować stabilniejszym połączeniem sieciowym oraz większymi możliwościami dostosowania gry do własnych potrzeb (wybieranie serwerów z konkretnymi mapami i trybami). Dodatkowo na kilka dni przed premierą do sieci wyciekły nazwy map, broni, scorestreaki i inne.

Mapy:

  • Ascend
  • Bio lab
  • Comeback
  • Defender
  • Detroit
  • Greenband
  • Horizon
  • Instinct
  • Recovery
  • Retreat
  • Riot
  • Solar
  • Terrace

Bronie:

Karabiny szturmowe:

  • Bal-27
  • AK12
  • ARX-160
  • HBRa3
  • IMR
  • MK14

Pistolety maszynowe:

  • KF5
  • MP11
  • ASM1
  • SN6
  • SAC3
  • AMR9

Karabiny snajperskie:

  • Lynx
  • MORS
  • NA-45
  • Atlas 20mm
  • Strzelby:
  • Tac-19
  • S-12
  • Bulldog

Lekkie karabiny maszynowe:

  • EM1
  • Pytaek
  • XMG
  • EPM3
  • Ameli

Kamuflaże do broni:

  • Multi Cam
  • MultiCam Black
  • Urban
  • Stranden
  • Woodland
  • Kryptek Raid
  • Digital Classic
  • Kryptek Highlander
  • Kryptek Yeti
  • Digital Urban
  • Concrete
  • Urban Jet
  • Kryptak Neptune
  • Carbon Fiber
  • Gold
  • Diamond
  • Royalty

Umiejętności Exo:

  • Exo Shield
  • Exo Overclock
  • Exo Mute Device
  • Exo Stim
  • Exo Cloak
  • Exo Hover
  • Exo Ping
  • Exo Trophy System

Scorestreaki:

  • Aerial Recon Drone – 350
  • UAV – 400
  • Aerial Assault Drone – 450
  • Oribital Care Package – 500
  • Remote Turret – 550
  • System Hack – 600
  • XS1 Vulcan – 600
  • Missile Strike – 650
  • Bombing Run – 725
  • XS1 Goliath – 775
  • Warbird – 850
  • Paladin – 950

6. Ciekawostki:

  • rolę Jonathana Ironsa, szefa ATLAS Corporation, odgrywa Kevin Spacey - popularny aktor znany z wielu filmów oraz serialu House of Cards;
  • wersja na konsole Xbox 360, PlayStation 3 została stworzona przez zespół High Moon Studios;
  • wiele gadżetów technologicznych, które wykorzystują bohaterowie produkcji zostało stworzonych na podstawie współczesnych badań i prototypów, przy współpracy z przedstawicielami amerykańskiej armii i naukowcami;
  • dodatki do gry najpierw ukazują się na konsolach firmy Microsoft;
  • na targach Gamescom ujawniono, że gra dostępna będzie w zestawie ze specjalną edycją konsoli Xbox One, ozdobioną grafiką Sentinel Task Force (kontroler również zostanie pomalowany) i wyposażoną w dysk twardy o pojemności 1 TB. Dodatkowo nabywcy takiego urządzenia otrzymają Digital Edition Personalization Pack, czyli kilka cyfrowych dodatków (kuloodporny egzoszkielet, broń EM1 Quantum). Pakiet wyceniono na 499 euro, ale nie poznaliśmy jeszcze oficjalnej polskiej ceny;
  • firma Activision zdradziła, że osoby, które nabędą cyfrową wersję Call of Duty: Advanced Warfare na konsole PlayStation 3 / Xbox 360 będą mogły za darmo do 31 marca 2015 roku przenieść się na PlayStation 4 / Xbox One, w obrębie tej samej rodziny konsol (PS3 – PS4; X360 – XOne).
Zawartość Xbox One Limited Edition Call Of Duty: Advanced Warfare. - Call of Duty: Advanced Warfare - kompendium wiedzy [aktualizacja: dodatek Reckoning] - wiadomość - 2015-07-28
Zawartość Xbox One Limited Edition Call Of Duty: Advanced Warfare.

6.1. Odbiór mediów

Call of Duty: Advanced Warfare zostało bardzo ciepło przyjęte przez uznane światowe media. Przedstawiciele poszczególnych serwisów wychwalali wykorzystanie egzoszkieletów, znacznie wpływających na mobilność postaci i zabawę w multiplayrze. Według recenzentów produkcja studia Sledgehammer Games nie ma żadnych poważnych wad i jest jedną z ciekawszych odsłon serii Call of Duty. Tytuł może się pochwalić średnią ocen w serwisie Metacritic przekraczającą 80 punktów.

6.2. Sprzedaż

Firma Activision nie ujawniła konkretnych danych dotyczących ilości sprzedanych egzemplarzy Call of Duty: Advanced Warfare, ale podzieliła się za to kilkoma innymi informacjami. Kilkanaście dni po premierze produkcji poinformowano bowiem, że tytuł jest największym debiutem w branży rozrywkowej w 2014 roku i udało mu się pokonać pod względem przychodów z pierwszego tygodnia sprzedaży, m.in. kinowy hit Strażnicy Galaktyki. Jednocześnie zdradzono, że cała seria wygenerowała ponad 10 miliardów dolarów przychodu. Wydawca w tym samym komunikacie ujawnił również, że Advanced Warfare jest najlepiej sprzedającym się tytułem w historii wirtualnych sklepów sieci Xbox Live oraz PlayStation Network.

W grudniu otrzymaliśmy kolejne informacje związane z popularnością tytułu. Tym razem Activision, na podstawie danych zebranych przez firmę NPD, poinformowało, że gra jest najpopularniejszą konsolową produkcją 2014 roku w USA (dane liczone do końca listopada), a przy okazji jest także najpopularniejszym projektem na każdej konsoli (Xbox One, PlayStation 4, Xbox 360 i PlayStation 3) z osobna.

Kilka ciekawostek poznaliśmy dzięki poniższej infografice. Wynika z niej m.in., że gracze obejrzeli w ciągu pierwszych siedmiu dni 5 milionów godzin rozgrywki, a w ciągu dwóch tygodni odblokowali 285 milionów dodatkowych przedmiotów i wykonali ponad 16 miliardów boost jump-ów, których odległość jest odpowiednikiem 230 podróży z Ziemi na Księżyc.

Call of Duty: Advanced Warfare – infografika. - Call of Duty: Advanced Warfare - kompendium wiedzy [aktualizacja: dodatek Reckoning] - wiadomość - 2015-07-28
Call of Duty: Advanced Warfare – infografika.

Według informacji udostępnionych przez firmę NPD, monitorująca rynek gier wideo w Stanach Zjednoczonych, Call of Duty: Advanced Warfare było najchętniej kupowaną produkcją w USA w grudniu 2014 roku oraz w całym 2014 roku. Grze udało się pokonać takie tytuły jak Madden NFL 15, Destiny czy też Grand Theft Auto V.

7. Dodatki

Studio Sledgehammer Games, jak wielu innych deweloperów, zatroszczyło się o dodatkową zawartość do swojej gry. Przepustka sezonowa, sprzedawana w cenie około 200 zł, zapewnia dostęp do czterech zestawów map (Havoc, Ascendance, Supremacy i Reckoning). Oprócz tego deweloperzy udostępnili tryb Zombie, nazwany Exo Zombies, który trafił na rynek wraz z pierwszym dodatkiem w styczniu.

7.1. Havoc

Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, 27 stycznia ukazał się pierwszy dodatek do Call of Duty: Advanced Warfare nazwany Havoc. Rozszerzenie oferuje dostęp do czterech map przeznaczonych do multiplayera. Są to:

  • Core - pozostałości umiejscowionego na pustyni Gobi ośrodka służącego dawniej do przeprowadzania kontrolowanej syntezy;
  • Urban - futurystyczna megastruktura w Dallas o wertykalnej konstrukcji, przeznaczona do walk na bliski dystans;
  • Sideshow - opuszczony motel z cyrkowymi dekoracjami;
  • Drift - pokryte śniegiem miasteczko narciarskie w Górach Skalistych.

Oprócz tego dodatek wprowadził do zabawy nowy tryb rozgrywki Exo Zombies. Zabawa w nim polega na walce z zombie, podobnie jak we wcześniejszych odsłonach serii. Tym razem jednak nieumarli dysponują futurystycznymi technologiami, gdyż odbywały się na nich eksperymenty w tajnym ośrodku badawczym należącym do korporacji Atlas. Co ciekawe, swoich głosów bohaterom tego trybu użyczyli aktorzy Bill Paxton, John Malkovich, Rose McGowan i Jon Bernthal.

Wszystko to uzupełniane jest przez karabin szturmowy AE4, strzelający energią skierowaną (dostępna jest także jego ulepszona wersja, AE4 Widowmaker).

7.2. Ascendance

31 marca 2015 roku na konsolach Xbox One i Xbox 360 (na pozostałych platformach sprzętowych nieco później) ukazał się drugi dodatek do Call of Duty: Advanced Warfare. Ascendance wprowadza kolejne bronie, Magnetron Microwave Gun (tryb Exo Zombies) i energetyczny OHM, zdolność Exo Grapple oraz cztery nowe mapy do multiplayera:

  • Perplex – modularny kompleks apartamentów w Sydney;
  • Site 244 – miejsce katastrofy statku obcej cywilizacji,
  • Climate – imitacja środowiska naturalnego, stworzona pośród zabudowań ludzkiej utopii;
  • Chop Shop – czarny rynek, służący nielegalnemu obrotowi częściami egzoszkieletów.

Dodatkowo twórcy zatroszczyli się o Infection – drugą część przeznaczonego do współpracy trybu Exo Zombies. Podczas zabawy trafiamy do małego miasteczka, w którym ponownie musimy zmierzyć się z zombie, w tym z nowym stworem – Goliath Exo Zombie.

7.3. Supremacy

2 czerwca na konsolach Xbox One i Xbox 360 (na pozostałych platformach sprzętowych nieco później) zadebiutował trzeci dodatek do Call of Duty: Advanced Warfare. Supremacy, tak jak i wcześniejsze rozszerzenia, sprzedawane jest za około 60 zł (za darmo dla osób posiadających przepustkę sezonową) i, oprócz nowych broni, oferuje:

Cztery mapy:

  • Parliament – średniej wielkości mapa będąca wojskowym transportowcem, przycumowanym w porcie na rzece Tamiza;
  • Kremlin – plac boju umiejscowiony na zewnątrz pałacu prezydenckiego w Rosji. Podczas zabawy aktywuje się pole minowe;
  • Compound – mapa o niewielkich rozmiarach, znajdująca się w ukrytym ośrodku szkoleniowym korporacji Atlas;
  • Skyrise – lokacja oparta na Highrise z Call of Duty: Modern Warfare 2.

Exo Zombies

Nowym epizodem do trybu Exo Zombies jest Carrier. Bohaterowie zostają uwięzieni na lotniskowcu firmy Atlas, gdzie walczą z hordami zombie i nowymi przeciwnikami. W odcinku zadebiutował aktor Bruce Campbell, szerzej znany jako Ashley J. "Ash" Williams z filmów Martwe zło.

7.4. Reckoning

Ostatnim dodatkiem do Call of Duty: Advanced Warfare jest Reckoning (premiera 4 sierpnia na konsolach Xbox One i Xbox 360 – na pozostałych platformach około miesiąc później). Rozszerzenie sprzedawane za około 60 zł (za darmo dla posiadaczy Season Passa) oferuje dostęp do czterech map:

  • Fracture – arktyczne wykopaliska, na których lód pęka nam pod nogami;
  • Overload – mapa w Nowym Bagdadzie, z fontannami, ogrodami i lampami plazmowymi;
  • Quarantine – lokacja znajdująca się na wyspie, gdzie doszło do wybuchu epidemii. Obecnie jest to centrum badań biologicznych;
  • Swarm – niewielka mapa w Seulu.

Ponadto dodatek zawiera Descent – ostatni epizod trybu Exo Zombies, w którym Bill Paxton, Rose McGowan, Jon Bernthal oraz Bruce Campbell przed opuszczeniem lotniskowca firmy Atlas, muszą zmierzyć się z przemienionym w zombie Johnem Malkovichem oraz innymi nowymi przeciwnikami. Na szczęście deweloperzy oddali do dyspozycji graczy broń energetyczną Trident Reflected.

8. Multimedia