Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 kwietnia 2014, 12:50

H1Z1 – twórcy dzielą się pierwszymi konkretami na temat monetyzacji

Studio Sony Online Entertainment podzieliło się pierwszymi konkretnymi informacjami na temat tego, co kupimy przez mikropłatności w grze H1Z1. Deweloper chce uniknąć modelu „pay-to-win”, dlatego będą to głównie gadżety w rodzaju elementów garderoby. Niemniej, znajdzie się też miejsce dla bardziej przydatnych rzeczy, jak np. dodatkowe „sloty” na postacie za prawdziwe pieniądze.

Jeśli szukacie pod tym obrazkiem newsa o wyścigach terenowych, to muszę Wam niestety powiedzieć, że pomyliliście adresy... Chociaż... biorąc pod uwagę sandboksową naturę H1Z1... - H1Z1 – twórcy dzielą się pierwszymi konkretami na temat monetyzacji - wiadomość - 2014-04-25
Jeśli szukacie pod tym obrazkiem newsa o wyścigach terenowych, to muszę Wam niestety powiedzieć, że pomyliliście adresy... Chociaż... biorąc pod uwagę sandboksową naturę H1Z1...
H1Z1 w skrócie:
  • Twórcy: Sony Online Entertainment
  • Gatunek: sandboksowa gra MMO oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami
  • Realia: USA po zombie apokalipsie
  • Cechy szczególne: olbrzymi świat, serwery dla tysięcy graczy, wysoki poziom trudności i mroczny klimat, możliwość przekształcania środowiska przez graczy
  • Technologia: Forgelight
  • Platformy sprzętowe: PC, PS4
  • Termin premiery: nieznany, płatny wczesny dostęp na PC od drugiej połowy maja 2014

Od momentu oficjalnego ujawnienia prac nad H1Z1 – opartym na modelu free-to-play sandboksowym MMO w świecie po zombie apokalipsie od studia Sony Online Entertainment – w serwisie Reddit trwa dyskusja między deweloperem a graczami na temat różnych aspektów gry. Ostatnio John Smedley, prezes SOE, podzielił się wynikami spotkania wewnątrz studia, które dotyczyło monetyzacji. Dzięki temu poznaliśmy pierwsze konkrety (w odróżnieniu od znanych do tej pory spekulacji) odnośnie tego, jak będą wyglądały mikrotransakcje w omawianej produkcji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, twórcy za nic w świecie nie chcą dawać przewagi graczom, którzy zapłacą więcej niż inni (innymi słowy, unikają modelu „pay-to-win”), toteż prawdziwe pieniądze dadzą nam dostęp przede wszystkimi do rozmaitych gadżetów.

Mowa tu przede wszystkim o różnych elementach garderoby – mniej lub bardziej zabawnych i unikatowych ubraniach, nakryciach głowy etc. Deweloper ma przy tym na względzie graczy, którzy będą parali się wytwarzaniem przedmiotów lub ich poszukiwaniem drogą eksploracji – niektóre wyjątkowe rzeczy będą możliwe do zdobycia tylko tymi sposobami i nie znajdą się w sklepie. Mikropłatności pozwolą nam też wejść w posiadanie takich bonusów jak zwiększone możliwości wyrażania emocji przez protagonistów (Emote Pack) albo większa liczba postaci, które możemy stworzyć na jednym koncie. Natomiast z całą pewnością nie uświadczymy płatnego jedzenia, broni, amunicji, premii do zdolności bohaterów ani innych „ułatwiaczy” tego typu.

Co równie istotne, przedmioty nabyte drogą mikropłatności będą na stałe przypisane do naszego konta, lecz zarazem nie zablokuje to innym graczom możliwości ograbiania nas z nich. Co to znaczy? Zabiwszy postać, która nosi, dajmy na to, czarną kominiarkę (rzecz dostępną za prawdziwą walutę), będziemy mogli otrzymać owo nakrycie głowy i cieszyć się nim przez kilka „żyć” – po którejś śmierci kominiarka zniknie z naszego ekwipunku. Tymczasem prawowity właściciel nie odczuje straty, gdyż będzie mógł ponownie znaleźć przedmiot w swojej osobistej bezpiecznej skrytce (przechowującej wyłącznie rzeczy kupione przez mikrotransakcje). Co więcej, każdy nabytek będzie przysługiwał wszystkim postaciom na naszym koncie.

Przypomnijmy jeszcze, że H1Z1 zmierza na komputery osobiste i konsole PlayStation 4. Jako pierwsi grą będą cieszyli się posiadacze pierwszej z wymienionych platform sprzętowych, jako że za nie więcej niż trzy tygodnie dzieło Sony Online Entertainment zostanie udostępnione w ramach płatnego wczesnego dostępu (wymagającego uiszczenia opłaty nieprzekraczającej 20 dolarów). Na koniec polecam Waszej uwadze opublikowany niedawno zapis rozgrywki z omawianej produkcji, który trwa pół godziny (znajdziecie go powyżej).

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej