Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 kwietnia 2014, 20:32

autor: Michał Kułakowski

The Vanishing of Ethan Carter bez wsparcia dla DirectX 11

Twórcy gry The Vanishing of Ethan Carter potwierdzili, że nie będzie ona wykorzystywała bibliotek DirectX 10 czy DirectX 11. Dowiedzieliśmy się też co nieco o wymaganiach sprzętowych gry, a także technikach tworzenia fotorealistycznej grafiki, którą wykorzystują deweloperzy.

Celem twórców nie jest w pełni fotorealistyczna oprawa graficzna, ale pokazane do tej pory widoki i tak robią wrażenie

The Vanishing of Ethan Carter w skrócie:
  1. Producent: The Astronauts
  2. Gatunek: gra przygodowa
  3. Cechy szczególne: wykorzystanie fotogrametrii przy tworzeniu oprawy graficznej
  4. Platformy docelowe: PC
  5. Data premiery: 2014 rok

W wywiadzie z niemieckim serwisem PC Games Hardware, Adrian Chmielarz ze studia The Astronauts wypowiedział się na temat technicznych szczegółów związanych z produkcją gry The Vanishing of Ethan Carter. Chmielarz potwierdził, że tytuł powstający na silniku Unreal Engine 3 będzie działał jedynie w oparciu o biblioteki DirectX 9. Twórcy nie przewidują wprowadzenia wsparcia dla DirectX 10 lub DirectX 11. Głównym powodem tej decyzji była kompatybilność, a także to, że autorzy nie widzieli zastosowania dla technologii oferowanych przez najnowsze wersje DirectX. Chmielarz stwierdził więc, że ich wykorzystanie mija się z celem.

Używamy DirectX 9, przynajmniej w tym momencie. Powód jest prosty – kompatybilność. DX9 jest wciąż niepokonany jeżeli porównamy go z DirectX 11. Co więcej, nie potrzebujemy żadnych wprowadzonych przez DX11 opcji. Nie mamy zamiaru dodawać ich tylko dla efektu marketingowego.

Założyciel The Astronauts potwierdził równocześnie, że The Vanishing of Ethan Carter jest tworzony z myślą o komputerach PC ze średniej półki. Gra będzie wykorzystywać przewagę jaką dają wielordzeniowe procesory. Produkcja ma jednak w większym stopniu polegać na wydajnej pamięci RAM. Osoby z kartami graficznymi posiadającymi jedynie 512 MB RAM-u na pokładzie nie będą mogły np. cieszyć się najwyższym poziomem detali w grze. 512 MB będzie zresztą minimum, niezbędnym do uruchomienia tytułu.

Użycie techniki fotogrametrii w grze sprawia, że kluczową dla jej wydajności jest ilość pamięć RAM komputera i karty graficznej

Twórca opowiedział także o nowatorskiej metodzie tworzenia trójwymiarowych modeli w grze (fotogrametria), którą z powodzeniem wykorzystują deweloperzy. Polega ona na robieniu zdjęć wybranym obiektom czy budynkom, a następnie przekształcaniu ich w fotorealistyczne wirtualne odpowiedniki. O technice napisaliśmy szerzej jakiś czas temu. Chmielarz pochwalił łatwość z jaką można ją stosować oraz to, że autorzy nie musieli dla niej specjalnie modyfikować silnika gry. Minusem metody jest jednak to, że jej opanowanie wymaga wiele czasu i doświadczenia. Szef The Astronauts zapytany o to czy jego studio współpracuje w jakiś sposób z gliwickim zespołem The Farm 51, który również eksperymentuje z fotogrametrią, odpowiedział że nie. Deweloperzy znają się i spotykają ze sobą, ale na pomysł wykorzystania techniki mieli wpaść niezależnie od siebie.

  1. Oficjalna strona studia The Astronauts
  2. The Vanishing of Ethan Carter – Adrian Chmielarz o swojej nowej grze