Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 kwietnia 2014, 09:25

autor: Kamil Zwijacz

Xbox One - 5 mln konsol wysłanych do sklepów

Firma Microsoft ujawniła, że do sklepów w kilkunastu krajach wysłano 5 mln egzemplarzy konsoli Xbox One. Oznacza to, że najnowsze urządzenie koncernu poradziło sobie aż o 60% lepiej, niż Xbox 360 w tym samym okresie po swojej premierze.

Wczoraj informowaliśmy, że globalna sprzedaż konsoli PlayStation 4 przekroczyła 7 mln egzemplarzy, a dziś dowiedzieliśmy się, że Xbox One trafił do sklepów w ilości przekraczającej 5 mln sztuk. Według koncernu Microsoft, jest to wynik o 60% lepszy od tego, jaki osiągnął Xbox 360 w tym samym okresie po premierze. Przy okazji podzielono się kilkoma innymi danymi. Ostatni raport firmy analitycznej NPD mówi, że najnowsze urządzenie amerykańskiego giganta IT w marcu bieżącego roku trafiło w Stanach Zjednoczonych do 311 tys. osób. Natomiast starsza konsola znalazła 111 tys. nabywców. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że sprzedano 4,1 mln gier na obie maszyny Microsoftu (1,4 mln – XOne, 2,7 mln – X360), co daje niemal połowę (49%) wszystkich produkcji, które trafiły w zeszłym miesiącu do klientów w USA.

Xbox One cieszy się większym powodzeniem, niż Xbox 360 w tym samym okresie po premierze. / źródło fot.: Yahoo! News. - Xbox One - 5 mln konsol wysłanych do sklepów - wiadomość - 2014-04-18
Xbox One cieszy się większym powodzeniem, niż Xbox 360 w tym samym okresie po premierze. / źródło fot.: Yahoo! News.
Popularność konsol marki Xbox:
  • Xbox One trafił do sklepów w kilkunastu krajach w ilości 5 mln egzemplarzy
  • W marcu sprzedano w USA 311 tys. Xboksów One i 111 tys. Xboksów 360
  • Na obu konsolach firmy Microsoft sprzedano w marcu 4,1 mln egzemplarzy gier, co stanowi aż 49% wszystkich produkcji, które trafiły do klientów w USA

To jeszcze nie koniec wyliczanki. Najpopularniejszą produkcją marca na Xboksie One okazał się Titanfall, niestety nie podano konkretnej ilości sprzedanych egzemplarzy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że posiadacze next-gena Microsoftu spędzają dziennie średnio pięć godzin przy konsoli, co łącznie daje ponad miliard godzin „zmarnowanych” na granie i korzystanie z aplikacji.

Krótko pisząc, gigant z Redmond ma się z czego cieszyć. Z drugiej strony Sony odstawia konkurencję ze swoim PlayStation 4 już o 2 mln egzemplarzy, przy czym japoński koncern podaje sprzedaż do klienta, a Microsoft do sklepów, więc faktyczna różnica jest jeszcze większa. Należy jednak pamiętać, że najnowsze PlayStation dostępne jest oficjalnie niemal na całym świecie, a Xbox One tylko w kilkunastu krajach. Do kolejnych 25 państw sprzęt zawita dopiero we wrześniu.