Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 kwietnia 2014, 18:29

autor: Michał Kułakowski

Sid Meier s Civilization: Beyond Earth – duchowy następca Alpha Centauri zapowiedziany [news zaktualizowany]

Sid Meier s Civilization: Beyond Earth to nowa gra z serii Civilization. Jej akcja zostanie osadzona na odległej planecie, o którą walczą ze sobą grupki kolonistów wysłane z Ziemi. Produkcja jest duchowym spadkobiercą legendarnej strategii Alpha Centauri i będzie posiadać jej wiele cech, które wzbogacone zostaną zupełnie nowymi pomysłami i rozwiązaniami.

Sid Meier s Civilization: Beyond Earth – duchowy następca Alpha Centauri zapowiedziany [news zaktualizowany] - ilustracja #1

Aktualizacja: pierwszy trailer

Tego wieczora na konwencie PAX East w Bostonie zostanie zorganizowana specjalna konferencja firmy 2K Games. Jej szefowie zapowiedzieli, że na panelu studia Firaxis Games zostanie zaprezentowany nowy tytuł Sida Meiera i twórców najnowszych odsłon serii Civilization. Przed czasem francuski serwis JeuxVideo opublikował jednak artykuł poświęcony temu projektowi. Został on zaraz potem szybko zdjęty przez autorów, ale zdążyliśmy poznać szczegóły dotyczące gry oraz zobaczyć pierwsze screeny, które z pewnością ucieszą fanów dorobku Meiera.

Tajemniczym tytułem jest Sid Meier s Civilization: Beyond Earth. Tą turową strategię można śmiało nazwać duchowym spadkobiercą legendarnej Alpha Centauri, w której gracze dowodzili jedną z frakcji kolonistów zasiedlających obcą planetę. Deweloperzy nie zaprzeczają oczywistym inspiracjom klasyczną produkcją, ale zaznaczają, że Beyond Earth nie należy traktować jej jako kontynuacji. Jest ona raczej nową wizją tego jak może wyglądać Civilization w futurystycznej i kosmicznej otoczce.

Podstawowe zasady rozgrywki znane z Civilization zostaną zachowane. Gracze wcielają się w dowódcę misji, której zdaniem jest zbadanie i kolonizacja nieznanej planety. Gra będzie korzystała z ulepszeń wprowadzonych wraz z piątą odsłoną cyklu. Mapa podzielona zostanie więc na heksy, na których przebywać będą mogły jedynie pojedyncze jednostki. Rozpoczynając rozgrywkę wybierzemy jeden z trzech typów środowiska nowego świata. Będzie on mógł być porośnięty gęstymi lasami, pokryty suchymi i nieprzyjaznymi pustyniami lub niebezpiecznymi grzyboodpornymi organizmami. Planety zamieszkiwać będą również obce zwierzęta, z którymi przy odrobinie wysiłku będziemy mogli prowadzić harmonijne życie. W niektórych miejscach natkniemy się również na ruiny dawno wymarłej cywilizacji. Odkrywając wskazówki dotyczące jej historii i kultury jesteśmy w stanie osiągnąć jeden z warunków zwycięstwa.

Tytuł będzie działać najprawdopodobniej na zmodyfikowanym silniku Civilization V

W przeciwieństwie do Alpha Centauri, w której wszystkie frakcje wywodziły się z tego samego statku kolonizacyjnego, w Beyond Earth każda z nich została wysłana przez inną cywilizację z Ziemi. Może okazać się, że nowe stronnictwa pojawią się na mapie z opóźnieniem wynoszącym nawet kilkadziesiąt tur względem nas. Na początku rozgrywki kontakt z rodzinną planetą będzie niemożliwy. Z czasem uda się go odzyskać. Jedną z możliwości wygranej ma być nawet pomoc znajdującej się w niebezpieczeństwie Ziemi oraz uciekającym z niej uchodźcom. Warto dodać, że w trakcie rozgrywki będziemy otrzymywać również różnego rodzaju questy i zadania.

Rozgrywkę rozpoczynamy z małą kolonią, która jest wyjątkowo wrażliwa na ataki oraz różnego rodzaju niebezpieczeństwa. Najistotniejszą cechą pierwszego etapu rozgrywki jest więc konieczność ochrony osady, która dopiero po długim czasie staje się pełnoprawnym miastem. Gracze będą mogli oczywiście budować ulepszenia na otaczających osiedla polach, a także stawiać nowe budynki oraz odkrywać technologie. Nowe wynalazki nie zostały jednak pogrupowane w linearnym porządku. Odkrycia naukowe mają być bardziej zaskakujące. Zamiast drzewka technologicznego będziemy mieli do czynienia z siecią, podzieloną na trzy grupy tematyczne związane z podstawowymi sposobami osiągnięcia zwycięstwa.

Istotną częścią zabawy pozostaje eksploracja. Mapa będzie pokryta standardową „mgłą wojny”. Dopiero wraz z wystrzeleniem pierwszych sztucznych satelitów zyskamy podgląd na całą planetę. Orbitalne urządzenia i instalacje pełnią zresztą bardzo ważną rolę i pozwalają na prowadzenie szybkich działań wojennych, a także wydajniejsze zarządzanie państwem. Działania prowadzone nad głowami naszych obywateli zostaną ukazane na dodatkowej mapie.

Gra będzie współpracować z DirectX 11. Zostanie również przystosowana do współpracy z najnowszymi karatami graficznymi firmy AMD, wspierającymi technologie Mantle oraz Eyefinity.

Sid Meier s Civilization: Beyond Earth ukaże się jesienią tego roku na komputerach PC. Więcej szczegółów dotyczących gry poznamy zapewne po konferencji Firaxis Games.

Zmiany wprowadzone do rozgrywki sprawią, że jej dynamika i przebieg różnić będzie się od standardowej gry z serii Civilization

W trakcie rozgrywki napotkamy wiele obcych istot

Okładka gry

  1. Oficjalna informacja o konferencji 2K Games
  2. Oficjalna strona Firaxis Games