Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 kwietnia 2014, 17:00

Fortnite – ujawniono masę szczegółów na temat darmowej gry akcji od Epic Games

Na łamach magazynu Game Informer pojawił się obszerny artykuł, który ujawnia mnóstwo szczegółów na temat tworzonej przez studio Epic Games gry Fortnite. Poznaliśmy między innymi jej zarys fabularny, przebieg rozgrywki, a także pierwsze klasy postaci. Zapraszamy do lektury.

Fortnite w skróce:
  • Twórcy: Epic Games
  • Gatunek: kooperacyjna gra akcji z elementami survival sandbox i RPG, oparta na modelu free-to-play
  • Platformy sprzętowe: nieznane
  • Termin premiery: nieznany (gra jest na etapie alfa testów)

Choć tytuł Fortnite jest nam znany już od 2011 roku, musieliśmy czekać kilka lat, by dowiedzieć się, czym dokładnie jest ten projekt. Jak donosiliśmy wczoraj, omawiana gra stała się głównym tematem majowego numeru magazynu Game Informer, toteż nie ulegało wątpliwości, że teraz wysyp szczegółów o tym tajemniczym projekcie jest już tylko kwestią czasu – i właśnie dziś nastąpił. Zatem do owych wieści z poprzedniego dnia – głoszących, że będziemy mieli do czynienia z grą opartą na modelu darmowym z mikropłatnościami (free-to-play) – dołączamy informacje o takich elementach, jak fabuła i realia, w których zostało osadzone Fortnite, cel i przebieg rozgrywki czy dostępne klasy postaci. Wszytko to znajdziecie poniżej.

Zanim dorobimy się jakiejś "poważnej mocy ogniowej", przyjdzie nam zadowolić się nieco mniej wyszukanym orężem.

Fabuła i kampanie

Fabuła będzie stosunkowo istotnym elementem gry. Trafimy do świata nawiedzanego przez demony, które przybywają na ziemię z burzowych chmur widocznych nad horyzontem, wykorzystując do tego celu sieć portali. Gracze wcielą się w członków oddziałów, które mają za zadanie strzec owych bram, pilnując, by nic się przez nie nie przedarło, i starając się zamykać przejścia przy wykorzystaniu urządzenia o nazwie Atlas. Historia ma zostać opowiedziana w toku trzech kampanii (a przynajmniej tyle jest obecnie w grze), wystarczających na 10, 20 lub 50 godzin zabawy, w zależności od wyborów podjętych przed rozpoczęciem zabawy. Kampanie zostaną podzielone na generowane losowo etapy i będą cechowały się pewną dozą nieliniowości, jako że po każdej zaliczonej misji otrzymamy wybór co do tego, w jakiej części świata chcemy zająć się następną bramą.

Rozgrywka – eksploracja, fortyfikacje i pułapki

Demony przychodzą nocą, toteż rozgrywka rozpocznie się za dnia, kiedy jest jeszcze bezpiecznie, a gracze mają czas, by przygotować się na akcję. Będą oni bowiem musieli rozeznać się w potencjalnie dość rozległej okolicy, a następnie postawić fortyfikacje, które pomogą im w odpieraniu hord potworów. Do wyboru są trzy główne rodzaje materiału – drewno, kamień i metal – wymagające uprzedniego pozyskania surowców z okolicznych źródeł (jak choćby samochody). Pomijając szukanie złóż zasobów, eksploracja będzie również o tyle ważna, że pozwoli nam znaleźć nowe bronie oraz plany umożliwiające skonstruowanie bardziej zaawansowanego sprzętu. Warto tu nadmienić, że rozgrywkę zaczniemy od zera, wyposażeni ledwie w deskę z gwoździem służącą za podstawowe narzędzie. Istotny jest też fakt, że otoczenie w znacznym stopniu będzie podlegało destrukcji.

W poszukiwaniu surowców zawitamy w przeróżne miejsca.

Uczestnicy zabawy otrzymają znaczną dowolność w projektowaniu swoich umocnień, a jednym z najważniejszych elementów zbudowanej twierdzy będą niewątpliwie pułapki, takie jak podłoga podłączona do prądu, kolce, miny, automatyczne działka czy chmury trującego gazu. Niemniej, aby postawienie karabinu maszynowego za każdym rogiem nie uczyniło zabawy zbyt łatwą, gra będzie dopasowywała przeciwników do poziomu naszych umocnień.

Klasy postaci i inne ciekawostki

Ponadto ujawniono cztery pierwsze klasy postaci, zapowiadając przy tym, że z czasem gra będzie uzupełniana o kolejne:

  • Constructor – szybciej buduje i zużywa przy tym mniej surowców, ponadto jest wyposażony w specjalne urządzenie zdolne do naprawiania strutkur, przy których zostanie umieszczone;
  • Ninja – wykonuje podwójny skok i wyprowadza silne ataki w walce wręcz, a do tego dysponuje katanami, shurikenami i bombami dymnymi, które można ulepszać;
  • Commando – klasyczny żołnierz, niezastąpiony w regularnej wymianie ognia; wprawnie posługuje się bronią palną i przeładowuje ją szybciej niż inni;
  • Scavenger – szybciej pozyskuje zasoby.

A skoro była wzmianka o strzelaninach, to warto dodać, że będą one przypominały w pewnym stopniu to, co znamy z serii Gears of War (szczególnie pod kątem perspektywy TPP). Każda postać będzie się rozwijała – maksymalnie do poziomu 20. – otrzymując coraz bardziej zaawansowane zdolności i możliwości. Warto też zauważyć, że gracz otrzyma własną siedzibę (oglądaną w rzucie izometrycznym), która ulegnie rozbudowie o takie lokacje, jak zbrojownia, centrum dowodzenia czy skrzydło szpitalne.

Jak już wspomniano, Fortnite ma być grą opartą na modelu darmowym z mikropłatnościami, lecz jak dotąd nie sprecyzowano jeszcze, jak dokładnie będzie funkcjonował ten system. Niemniej, wszystko wskazuje na to, że Epic Games weźmie przykład z najlepszych, unikając stosowania zagrywek w stylu „pay-to-win”. Na koniec przypomnijmy, że w dalszym ciągu trwa przyjmowanie zgłoszeń do udziałów w alfa testach omawianej produkcji:

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej