Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 10 kwietnia 2014, 13:08

autor: Kamil Zwijacz

Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę

Specjalizująca się w analizowaniu rynku gier MMO free-to-play firma SuperData opublikowała wyniki badań dotyczących ilości pieniędzy wydawanych średnio przez jednego gracza w najpopularniejszych tego typu produkcjach. Okazało się, że najbardziej hojnymi użytkownikami są "czołgiści" z World of Tanks, a najmniejsze sumy wydają miłośnicy gatunku MOBA.

Firma SuperData, specjalizująca się w dostarczaniu danych na temat rynku cyfrowej dystrybucji i gier MMO, opublikowała kolejny raport. Tym razem skupiono się na przychodach popularnych produkcji free-to-play, a dokładniej pisząc, na ilości pieniędzy pozyskiwanych średnio od jednego użytkownika. Okazało się, że najwięcej wydają gracze World of Tanks – na każdego z nich przypada średnio 4,51 dolara miesięcznie w ciągu ostatniego roku. Niewiele mniej (4,36 dolara) płacą miłośnicy strzelanki Team Fortress 2, a podium zamyka firma ArenaNet z MMORPG Guild Wars 2 (3,88 dolara). Co ciekawe, najmniej pieniędzy wydają osoby miłujące się w MOBA-ach (Dota 2, Heroes of Newerth, League of Legends), które zamykają listę TOP 10.

Średnia ilość pieniędzy wydawana miesięcznie przez jednego użytkownika w grach free-to-play. - Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę - wiadomość - 2014-04-10
Średnia ilość pieniędzy wydawana miesięcznie przez jednego użytkownika w grach free-to-play.

Warto jednak zauważyć, że duża ilość pieniędzy wydawana średnio przez jednego gracza niekoniecznie oznacza, że dana produkcja zarabia najwięcej. Według firmy SuperData, rynek gier free-to-play podzielony jest jakby na dwa obozy – tytuły czerpiące mniejsze zyski, ale ze znacznie większej ilości osób i pozycje skupiające wokół siebie oddanych fanów, którzy płacą więcej. Jako przykład podano gry z pierwszego i ostatniego miejsca na liście. World of Tanks zalicza bowiem największe przychody z jednego użytkownika, ale notuje średnio miesięcznie „tylko” 9,1 mln graczy. Natomiast League of Legends zarabia znacznie mniej na każdym graczu, ale za to ma ich ponad 58 mln miesięcznie, czyli ponad pięć razy więcej niż „czołgi”.

Jednocześnie stwierdzono, że największe sukcesy odnoszą deweloperzy, którzy przystosowują swoje produkcje do specyfiki danego rynku (m.in. dział wsparcia dla klienta, możliwość płacenia popularnymi w danym kraju metodami, stawianie lokalnych serwerów). Dodatkowo zwrócono uwagę na koszty pozyskania jednego użytkownika, które stale rosną. W zeszłym miesiącu średnio wydawano w USA 8 dolarów na nakłonienie do swojej produkcji nowego gracza. Nieco więcej dodatkowych danych znajdziecie w poniższym raporcie.