Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2014, 12:44

Zapowiedziano Proven Lands – kosmiczną grę survivalową z losowo generowaną zawartością

Na Kickstarterze rozpoczęto zbiórkę pieniędzy na grę Proven Lands – będzie to ukazany w rzucie izometrycznym survivalowy sandbox w realiach science-fiction, czerpiący również z gatunków cRPG i roguelike. Produkcja powstaje z myślą o pecetach i urządzeniach mobilnych, a jej premiera miałaby odbyć się wiosną 2015 roku.

Kosmiczny survival z losowo generowaną zawartością – poznajcie Proven Lands. - Zapowiedziano Proven Lands – kosmiczną grę survivalową z losowo generowaną zawartością - wiadomość - 2014-03-17
Kosmiczny survival z losowo generowaną zawartością – poznajcie Proven Lands.

Kolejne niezależne studio deweloperskie rozpoczyna swoją karierę od zbiórki na Kickstarterze. Tym razem mowa o thesetales, liczącym trzy osoby (plus kilku niezrzeszonych pomocników) zespole – jego debiutanckim projektem będzie Proven Lands, czyli sandboksowa gra survivalowa w realiach science-fiction, zawierająca również elementy charakterystyczne dla gatunków cRPG oraz roguelike i ukazująca akcję w trójwymiarowym widoku izometrycznym. Tytuł powstaje z myślą o komputerach osobistych (Windows, Mac, Linux) i urządzeniach mobilnych, lecz twórcy rozważają także przygotowanie wersji na konsole nowej generacji (PlayStation 4, Xbox One). W pierwszej kolejności odbyłaby się premiera wersji windowsowskiej – debiut miałby miejsce wiosną 2015 roku.

Proven Lands w skrócie:
  • Gatunki i tematyki: sandbox, survival, elementy cRPG, elementy roguelike
  • Realia: science-fiction
  • Szerokie spektrum możliwości (od walki o przetrwanie, przez konstrukcję broni laserowej, dronów i pojazdów, po loty kosmiczne i badanie nowych światów)
  • Proceduralnie generowana zawartość (nie tylko świat, ale również zadania)
  • Wsparcie dla modów
  • Docelowe platformy: PC, urządzenia mobilne
  • Termin premiery: wiosna 2015 (dotyczy wersji na Windowsa)

W Proven Lands wcielimy się w postać robotnika, który przeżył katastrofę statku kosmicznego i, straciwszy kontakt z resztą załogi, trafił na nieznaną planetę. Od tej pory będzie musiał radzić sobie na własną rękę, gromadząc surowce i zapasy, walcząc z dzikimi stworzeniami, zaspokajając podstawowe potrzeby organizmu, konstruując narzędzia, budując schronienia itd. Zabezpieczywszy swój byt, będziemy mogli zająć się wytwarzaniem coraz bardziej zaawansowanych przedmiotów (np. dronów), struktur i pojazdów, a kiedy planeta przestanie mieć przed nami tajemnice i uznamy, że jesteśmy gotowi jeszcze bardziej rozszerzyć horyzonty, ruszymy w przestrzeń kosmiczną, by badać inne światy.

Jednak we wszechświecie nie będziemy osamotnieni. W podróżach będzie nam asystował towarzysz sterowany przez sztuczną inteligencję (w roli tej na starcie wystąpi kosmiczny kot), a ponadto będziemy mogli natknąć się na przedstawicieli obcych ras, z którymi wypracujemy lepsze lub gorsze relacje, w zależności od tego, czy np. spotkamy otwartych na handel mieszkańców wioski, czy agresywnych łowców niewolników. W międzyczasie przyjdzie nam rozwijać bohatera w obrębie systemu klasowego – zaczniemy jako operator podnośnika, by następnie stać się medykiem, pilotem, inżynierem, żołnierzem, naukowcem lub androidem.

Póki co twórcy mają gotową tylko pustynię, ale ostatecznie w grze ma znaleźć się ponad 30 typów środowiska.

Niemniej, prawdopodobnie najważniejszą cechę Proven Lands stanowi proceduralnie generowana zawartość. Dotyczy to przede wszystkim eksplorowanego środowiska, które może reprezentować jeden z ponad 30 rodzajów. Losowość będzie rządziła również znajdowanymi przedmiotami, odbywanymi spotkaniami (zarówno z przedstawicielami fauny i flory, jak i reprezentantami obcych ras) oraz otrzymywanymi zadaniami. Twórcy podkreślają tutaj rolę sztucznej inteligencji, która ma pełnić funkcję swoistego Mistrza Gry, decydując o tym, jakie przygody przyjdzie nam przeżyć.

Należy jednak pamiętać, że proceduralne generowanie zawartości i „reżyserowanie” SI dotyczy trybu sandboksowego. Twórcy przewidują bowiem również udostępnienie rozbudowanej kampanii fabularnej, w której rozwinięty zostanie wątek katastrofy naszego statku kosmicznego i losów jego załogi. Co ciekawe, opowieść zostanie rozbita na pięć ukazujących się kolejno epizodów – przy okazji każdy z nich rozbuduje grę o nowe przedmioty, stworzenia, obce rasy, zadania etc. Na koniec warto wspomnieć, że deweloper pragnie uzupełnić swoje dzieło o pełne wsparcie dla modów.

Minimalny cel kickstarterowej zbiórki wyznaczono na poziomie 299 tysięcy funtów, które muszą zostać zebrane do 12 kwietnia. Co jednak ciekawe, przy owej kwocie w grze zabraknie wymienionych wcześniej rozwiniętych klas postaci, a także dronów i pojazdów – aby elementy te znalazły się w grze, zgromadzone musi zostać przynajmniej 439 tysięcy funtów. Oprócz tego na liście celów dodatkowych można znaleźć też takie atrakcje jak dodatkowe epizody kampanii fabularnej czy kooperacyjny tryb wieloosobowy. Wszystkie osoby, które są zaciekawione projektem, mogą wypróbować demo w wersji pre-alfa, dostępne na oficjalnej stronie gry. Na koniec warto wspomnieć, że Proven Lands walczy również o zielone światło w usłudze Steam Greenlight.

Z czasem zapewnimy sobie bezpieczne bytowanie i wybudujemy zaawansowane technologicznie osiedle.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej