Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2014, 12:50

autor: Bartosz Woldański

Na Star Citizen zebrano ponad 40 milionów dolarów

Twórcom Star Citizen, gry Chrisa Robertsa, prezesa studia Cloud Imperium Games, udało się już ubierać przeszło 40 milionów dolarów. Zainteresowanie tym ambitnym space-simem wcale nie maleje – pokonywanie kolejnych barier przychodzi projektowi z łatwością.

Star Citizen ma już 40 milionów dolarów, a gracze wpłacają pieniądze na projekt nie mniej chętnie jak na początku zbiórki - Na Star Citizen zebrano ponad 40 milionów dolarów - wiadomość - 2014-03-11
Star Citizen ma już 40 milionów dolarów, a gracze wpłacają pieniądze na projekt nie mniej chętnie jak na początku zbiórki

Zaledwie dwa tygodnie autorzy Star Citizen, symulatora kosmicznego ojca takich gier, jak Wing Commander i Freelancer, potrzebowali na zdobycie kolejnego miliona dolarów. Tym samym udało się przekroczyć magiczną barierę 40 milionów dolarów, co jest rzeczą niebywałą. Osiągnięcie takiego wyniku pozwala studiu Cloud Imperium Games rozbudować układ gwiezdny o dwa nowe systemy: Kabal i Oretani. Przy okazji postanowiono ujawnić następne progi wsparcia – uzbieranie 41 milionów umożliwi wprowadzenie technologii odpowiedzialnej za losowo generowaną zawartość w grze, natomiast kolejny milion ma wiązać się ze zaktualizowaniem przewodnika na oficjalnej stronie internetowej (m.in. podgląd statków kosmicznych z interfejsem użytkownika w 3D), czy stworzeniem myśliwca kosmicznego Gladius.

Aktualnie nad projektem czuwa 212 pracowników, co jest imponującą liczbą, jeśli chodzi o grę finansowaną przez graczy. Wiele studiów deweloperskich odpowiedzialnych za produkcje klasy AAA nie może pochwalić się tak licznym zespołem. Miejmy nadzieję, że te liczby – i co najmniej 40 milionów dolarów na koncie – przełożą się na wysoką jakość Star Citizen. Jak informowaliśmy na początku bieżącego miesiąca, twórcy przygotowują się do wydania Dogfighting Module, który miał ukazać się pod koniec ubiegłego roku. Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games, wyjawił, że na targach PAX East, zaplanowanych na 11-13 kwietnia tego roku, zostanie zaprezentowany przytoczony wyżej fragment gry pozwalający graczom na rozegranie pojedynków w kosmosie (tutaj możecie zobaczyć, jak prezentują się obecnie). Moduł zostanie udostępniony wybranym graczom wspierającym projekt krótko po zakończeniu imprezy PAX, a więc prawdopodobnie już w przyszłym miesiącu, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Star Citizen jest tworzone wyłącznie z myślą o komputerach osobistych, a twórcy zamierzają wycisnąć z silnika CryEngine 3 tyle, na ile pozwalają obecne możliwości pecetów. Data premiery nie została ujawniona, ale przewiduje się, że gra zadebiutuje w bliżej nieokreślonym okresie 2015 roku.